en tr
سه‌شنبه,28 فروردین 1403 18:52
کد خبر : 207 بازدید : 256 تاریخ : 21:32 1401/11/18
لوازم گرمایشی و مواد غذایی مهم ترین نیاز زلزله زده هاست/ طلاب و هیئتی ها پای کار جهادی کمک به زلزله زده ها هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی:

لوازم گرمایشی و مواد غذایی مهم ترین نیاز زلزله زده هاست/ طلاب و هیئتی ها پای کار جهادی کمک به زلزله زده ها هستند
حجت لااسلام مسلمی گفت: حجت الاسلام مسلمی با بیان این که نیروهای بومی شهرستان اعم از طلاب، هیئتی ها و نیروهای جهادی کف میدان هستند و فعلا نیازی به نیروی انسانی نیست، گفت: الان با توجه به سرمای شدید هوا مهم ترین نیاز منطقه، چادر، پتو، بخاری، لوازم گرمایشی، مواد غذایی، نان و ظروف یکبار مصرف است.

حجت الاسلام محسن مسلمی در گفتگو با واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه ها و فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی خوی در مناطق زلزله زده پرداخت و اظهار داشت: در لحظه وقوع زلزله جلسه هماهنگی برنامه های دهه فجر در دفتر امام جمعه خوی در حال برگزاری بود که زلزله موجب نیمه تمام ماندن جلسه شد و از همان لحظه بلافاصله طلاب و روحانیون و هیئتی ها طی جلسه ای جهت هماهنگی گرد هم آمده و به روستاهای اطراف و مناطق زلزله زده جهت شناسایی نیازها و امدادرسانی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: از لحظه ای که زلزله رخ داده است طلاب شبانه روز بدون استراحت در خدمت زلزله زده ها هستند و با توجه به حجم گسترده خسارات وارده بر خانه ها و استمرار پس لرزه ها، مردم چون نمی توانند به منازل خود برگردند، مجبور هستند در چادرهای موقت زندگی کنند و لذا نیاز جدی به چادر وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی تصریح کرد: از لحظات اولیه زلزله استاندار، وزیر کشور، روسای اورژانش و هلال احمر، امام جمعه خوی ودیگر مسئولین استانی و شهرستانی در منطقه حاضر هستند و کمک های لازم را به زلزله زده ها انجام می دهند و تاکنون بیش از 20 کمپ برای زلزله زده ها ایجاد شده است اما با توجه به این که شهرستان خوی بیش از 450 هزار نفر جمعیت دارد و دمای هوا بسیار سرد است، تعداد چادرهای اهدا شده کافی نیست و لذا از هموطنان تقاضا داریم در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان این که در مورد افراد و نیروی جهادی فعلا، نیروهای بومی شهرستان اعم از طلاب، هیئتی ها و نیروهای جهادی کف میدان هستند و کفایت می کند، گفت: الان مهم ترین نیاز منطقه، چادر، پتو، بخاری، لوازم گرمایشی، مواد غذایی، نان  و ظروف یکبار مصرف است.

 حجت الاسلام مسلمی خاطرنشان کرد: تاکنون کمک های مردمی مورد رضایت بود اما نیاز مردم بسیار بالا است و مردم از حضور مسئولین در مناطق زلزله زده رضایت دارند.

وی تاکید کرد: بیشترین آسیب ها در شهر فیرورق، روستاهای زیوه حسن خان، شهرک ولیعصر خوی و مسکن های مهر شهر می باشد که تا حد امکان و توان امداد رسانی ها صورت گرفته است اما باز هم نیاز است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی از راه اندازی آشپزخانه طخ غذای گرم در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) آشپزخانه طبخ غذای گرم روزانه برای 10 هزار نفر از امروز در مناطق زلزله زده با همکاری و کمک طلاب راه اندازی می شود.

دسته بندی ها
استانی خوی
پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 31
بازدید امروز : 641
بازدید دیروز : 618
بازدید ماه جاری : 17559
بازدید سالانه : 191772
کل بازدید ها : 222324
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27