en tr
جمعه,31 فروردین 1403 06:35
کد خبر : 220 بازدید : 281 تاریخ : 13:28 1401/11/23
فعالیت تبلیغی بیش از1350  مبلغ و مبلغه در ایام های تبلیغی

تشریح فعالیت های واحد اعزام و امور مبلغین تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی؛

فعالیت تبلیغی بیش از1350 مبلغ و مبلغه در ایام های تبلیغی
تبلیغات اسلامی/ حجت الاسلام نجف زاده گفت: بیش از1350 مبلغ و مبلغه ثبت نام کرده اند که در ایام های مناسبتی دینی و ملی به تبلیغ اعزام می شوند و فقط در ایام فاطمیه 900 مبلغ فعالیت خود را در این سامانه ثبت کرده اند و مبلغین دهه فجر و ایام رجب در حال ثبت فعالیت های خود هستند.

حجت الاسلام امیرعلی نجف زاده در گفتگو با واحد رسانه تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت مبلغین در آذربایجان غربی، اظهار داشت: در سمانه شمع که مبلغین و مبلغات فعالیت های تبلیغی خود را ثبت می کنند بیش از1350  مبلغ و مبلغه ثبت نام کرده اند که در ایام های مناسبتی دینی و ملی به تبلیغ اعزام می شوند و فقط در ایام فاطمیه 900 مبلغ فعالیت خود را در این سامانه ثبت کرده اند  و مبلغین دهه فجر و ایام رجب در حال ثبت فعالیت های خود هستند.

وی افزود: سال گذشته بیش از 35 جلسه دوره آموزشی مدیریت مسجد و منبرداری ویژه روحانیون و ائمه جماعات ارومیه در تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد و این اداره کل آمادگی را دارد که دوره های بیشتری برای مبلغین و مبلغات برگزار کند.

کارشناس اعزام و امور مبلغین تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: دوره های آموزشی و توانمندسازی متعدد دیگری از جمله، کارگاه سواد رسانه ای ، تبیین ، جمعیت، ادیان و مذاهب و  ... برای مبلغین و مبلغات آذربایجان غربی در طول یک ساله گذشته در استان برگزار شده است و برخی طلاب خواهر و برادر مبلغ شاخص به دوره های کشوری که برگزار می شود اعزام می شوند.

وی عنوان داشت: امید آفرینی، مسئله جمعیت و جهاد تبیین محور برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی است و لذا مبلغین منابرشان را با محوریت این سه موضوع برگزار می کنند.

حجت الاسلام نجف زاده گفت: در ایام فاطمیه بیش از 1500 مبلغ خواهر و برادر جهت تبلیغ در مساجد، حسینیه ها و موسسات و مراکز آموزشی حضور پیدا کردند که بخشی از ان ها به صورت خودجوش و جهادی بود و حدود 900 مبلغ هم با هماهنگی تبلیغات اسلامی به تبلیغ اعزام شده اند و با توجه به سه محور فوق فعالیت های تبلیغی خود را انجام دادند و اداره کل تبلیغات برای اعزام روحانیون و مبلغین تخصصی در ایام متعدد با محوریت جهاد تبیین، آمادگی خود را به ادارت، نهادها و سازمان ها اعلام کرده است و در این خصوص محدویتی برای اعزام مبلغ وجود ندارد.

وی با بیان این که بخش مهم فعالیت های روحانیون به صورت جهادی و مردمی است، گفت: 150 روحانی مبلغ تحت عنوان روحانی مستقر، امام محلات و پایگاه های اجتماعی در سطح استان مشغول به فعالیت تبلیغی هستند که ضمن اقامه نماز در مساجد محل استقرارشان، در همه مناسبت های ملی و مذهبی به اجرای برنامه های دینی و فرهنگی می پردازند.

مسئول اعزام و امور مبلغین تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های دشمنان علیه دین و انقلاب اسلامی و لزوم تبیین توطئه ها و کیدهای دشمنان اسلام، اداره کل تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد که مبلیغن تخصصی جهاد تبیین را به مساجد، مدارس، ادارات، نهادها و دانشگاه ها در صورت آمادگی مجموعه ها اعزام کند.

وی  گفت: با توجه به این که ملاک سوابق تبلیغی طلاب و روحانیون ثبت نام در سامانه است، لازم است همه روحانیون مشخصات خود را در سامانه شمع ثبت کرده و فعالیت های تبلیغی شان را در مناسبت های دینی و ملی ثبت کنند تا در صورت نیاز به گواهی و سابقه تبلیغی با مشکل مواجه نشوند.

حجت الاسلام نجف زاده با اشاره به فعالیت روحانیون مستقر در ایام زلزله خوی افزود: در زلزله خوی علی رغم این که خود روحانیون مستقر در خوی و خانواده هایشان نیز از این حادثه آسیب های مادی و روحی دیده بودند اما از روز اول در میدان کمک رسانی حاضر شدند و با طبخ غذای گرم، مدیریت و توزیع کمک های مردمی بین آسیب دیدگان و فعالیت های فرهنگی به یاری زلزله زدگان شتافتند.

وی بیان داشت: روحانیون مستقر و امامان روستا و محلات در دیگر شهرستان ها نیز به جمع آوری کمک های مردمی و هدایت آن ها به مناطق زلزله زده، به کمک مردم خوی آمدند و برخی از این ها در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده به آسیب دیدگان از این حادثه کمک کردند.

دسته بندی ها
استانی روحانیون
پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 9
بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 860
بازدید ماه جاری : 17226
بازدید سالانه : 192543
کل بازدید ها : 223912
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27