en tr
شنبه,8 اردیبهشت 1403 08:37
کد خبر : 222 بازدید : 209 تاریخ : 09:41 1401/11/27
غربی ها از تمدن سازی قرآن می ترسند/ غربی ها کتاب سوزی را بربریت می دانستند، امروز خود به قران سوزی اقدام می کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

غربی ها از تمدن سازی قرآن می ترسند/ غربی ها کتاب سوزی را بربریت می دانستند، امروز خود به قران سوزی اقدام می کنند
تبلیغات اسلامی/ حجت الاسلام امامی گفت: گفت: قران کریم موثرترین کتاب در انسان شناسی و انسان سازی است و  امروز که بخش مهمی از تمدن غرب بر الحاد بنا شده است با قرآن کریم مخالف است و به همین دلیل قرآن را امروز در غرب آتش می زنند و این ها کسانی هستند که ادعا می کردند آتش زدن کتاب نشان بربریت و جاهلیت است و امروز خود دچار بربریت شده اند و دلیل آن هم مشخص است، غرب از مقابله علمی با قرآن کریم عاجز هستند.

به  گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی در مراسم تجلیل از رتبه های برتر استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن ،عترت و نماز دانش آموزی که  در سالن جلسات نیلوفر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از این که خداوند به ما فرصت داده است در خدمت قرآن باشیم باید شکرگزار باشیم و خداوند در کتاب خود تجلی کرده است و هر کس مانوس با این کتاب الهی باشد جلیس خداوند است و هر کسی با فردی هم نشین باشد رنگ و بوی آن را می گیرد و لذا قرآنی ها رنگ و بوی خدا را می گیرند.
وی افزود: در روایات بیان شده است که حافظ قرآن کمی مانده پیامبر باشد و معنای روایت این است که خداوند هر آن چه به انبیا نازل کرده است، حافظ قرآن آینه ای از خداوند است.
مدیرکل کل تبلیغات اسلامی گفت: قرآن تاثیرگذار ترین کتاب در تمدن بشری است و هیچ کتابی به اندازه قرآن توانایی تمدن سازی نداشته است و مسلمانان از همه کشورها در فن آوری بالاتر بودند و با کمک قرآن در قرن چهارم تمدن اسلامی به یک جهش دست می یابند.
وی تصریح کرد: قرآن کریم هم باعث پیداش برخی از علوم شده است و هم باعث ارتقای دانش می باشد و یا موجب شده دیگران به سراغ علم بروند و هیچ پیامبری بجز نبی مکرم اسلام، معجزه اش علم و کتاب نبوده است و یکی از دلائل جاودانه قرآن دلیل علمی و کتابی آن است.
حجت الاسلام امامی زبان همه فهم بودن را یکی دیگر از ویژگی های قرآن کریم عنوان کرد و افزود: قرآن زبان همه فهم و بین المللی دارد و مفاهیم آن برای همه انسان ها قابل فهم است .
وی با بیان این که مهم ترین دلیل اختلاف انسان ها ندانستن و جهل است، تاکید کرد: قرآن کریم مسیر سعادت را به انسان نشان می دهد و اگر همه مردم به جای سخنان نفسانی خود به بیانات قران توجه کنند اختلافی رخ نخواهد داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: کسانی می توانند سهمی از قرآن و هدایت داشته باشند که به خدا تکیه کرده باشند و قرآن کریم به زبانی سخن می گوید که همه انسان ها متوجه می شوند و آن زبان فطرت است و قرآن جلوه درونی الهی انسان را مورد خطاب قرار می دهد.
وی بیان داشت: بسیاری از تازه مسلمانان دنیا به خاطر این که بدون واسطه با قران که کتاب فطرت است، به اسلام روی آوردند و ما قدر این کتاب الهی را ندانستیم و خداوند در قران کریم بیان می کند که ذکر و یاد شما در این کتاب قرار دارد.
حجت الاسلام منصور امامی با تصریح بر این که یکی از دلائل محال بودن تحریف قرآن این است که این کتاب الهی بر اساس فطرت انسان است، گفت: قران کریم موثرترین کتاب در انسان شناسی و انسان سازی است و  امروز که بخش مهمی از تمدن غرب بر الحاد بنا شده است با قرآن کریم مخالف است و به همین دلیل قرآن را امروز در غرب آتش می زنند و این ها کسانی هستند که ادعا می کردند آتش زدن کتاب نشان بربریت و جاهلیت است و امروز خود دچار بربریت شده اند و دلیل آن هم مشخص است، غرب از مقابله علمی با قرآن کریم عاجز هستند.
وی افزود: غربی ها می دانند که قرآن انسان را بر اساس خدا محوری تربیت می کند و این نوع تربیت خدا محوری نظام لیبرال سرمایه داری را به چالش می کشد.

 

دسته بندی ها
استانی ارومیه
پربازدید ها
تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 2
بازدید امروز : 108
بازدید دیروز : 602
بازدید ماه جاری : 17658
بازدید سالانه : 196728
کل بازدید ها : 230663
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27