en tr
پنج‌شنبه,6 اردیبهشت 1403 12:23
کد خبر : 234 بازدید : 203 تاریخ : 18:28 1401/12/10
برگزاری مراسمات دینی باید از تولیت دستگاه های اجرایی خارج و  به دست مردم سپرده شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

برگزاری مراسمات دینی باید از تولیت دستگاه های اجرایی خارج و به دست مردم سپرده شود
تبلیغات اسلامی/ حجت الاسلام خضرلو گفت: مراسمات ملی و مذهبی را باید تا حد توان به سمت مردمی سازی سوق داد و رویکرد تبلیغات اسلامی مردمی سازی جریانات ملی و مذهبی و حمایت از آن می باشد چرا که مردمی سازی جریانات هم دوام و ماندگاری دارد و هم اثرگزاری آن بسیار است.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام رحمان خضرلو امروز در اولین جلسه ستاد مردمی مراسمات نیمه شعبان که با حضور جمعی از فعالین فرهنگی ارومیه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: ماه شبعان از ماه های برکتی است که عبادت و روزه داری در آن بسیار مورد سفارش حضرات معصومین قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که ولادت امام زمان (عج) در ماه شعبان قرار دارد و در روایات بر بزرگداشت این روز عظیم تاکید فراوان شده است، لذا می طلبد فعالین مردمی با همکاری و همراهی همدیگر برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسمات نیمه شعبان همت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مراسمات ملی و مذهبی را باید تا حد توان به سمت مردمی سازی سوق داد و رویکرد تبلیغات اسلامی مردمی سازی جریانات ملی و مذهبی و حمایت از آن می باشد چرا که مردمی سازی جریانات هم دوام و ماندگاری دارد و هم اثرگزاری آن بسیار است.

وی افزود: البته معنای مردمی سازی جریانات دینی عدم حمایت نهادها و سازمان ها نیست، بلکه باید مجموعه ها به جای این که خود متولی و مجری مراسمات باشند آن ها را به مردم بسپارند و از آن ها حمایت کنند

حجت الاسلام خضرلو تصریح کرد: یکی از تجربیات موفق در مردمی سازی مراسمات دینی، برگزاری مراسمات و برنامه های غدیر ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ارومیه است که در نوع خود بی نظیر بود و این شور و شعور نشأت گرفته از پای کار آمدن مردم در برگزاری مراسمات بود که اهل بیت نیز بدان برکت دادند.

وی عنوان داشت: با توجه به تجریبات موفق در برگزاری مراسمات مردمی غدیر، با همراهی و همکاری مجموعه ها و جریان های مردمی مراسمات نیمه شعبان را به صورت مردمی برگزار خواهیم کرد و در این راستا تبلیغات اسلامی همه توان و امکانات خود را در حمایت از حرکت های خودجوش به کار خواهد بست.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان گفت: تجمع بانوان مهدوی، جشن فرشته ها، فضاسازی محلات، برپایی ایستگاه، تقدیر از مجموعه ها و هیئات فعال در جشن های شعبان، بحث احیا نیمه شعبان در مساجد، پویش های محله  آسمانی - هر خانه یک پرچم- و حمل و نقل رایگان برخی وسیله های نقلیه عمومی از مهم ترین برنامه هایی است که تبلیغات اسلامی آن را در استان پیگیری خواهد کرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسن محمدی نیز با تاکید بر این که هماهنگی های لازم برای برگزاری مراسمات نیمه شبعان به صورت مردمی با مجموعه ها و سازمان ها و ادارات صورت گرفته است، گفت: شهرداری ارومیه و دیگر مجموعه های دولتی و ... نیز در این امر پای کار آمده و قول همکاری با جریان های مردمی را داده اند.

وی با تاکید بر لزوم جریان سازی در خصوص نیمه شعبان گفت: امروز دشمن همه هجمه های خود را برای از یاد بردن امام عصر (عج) به کار بسته است و متاسفانه در برخی موارد نیز کارساز بوده است و لذا همه برنامه های نیمه شعبان و اعیاد شعبانیه باید دارای محتوای غنی برای عموم مردم خصوصا نوجوانان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه برگزاری شب شعر مهدوی، احیای نیمه شعبان، ایجاد ایستگاه های صلواتی در سطح شهر و برگزاری ویژه برنامه های بانوان را از مهم ترین برنامه های جریان های مردمی در سالروز ولادت امام عصر عنوان کرد و افزود: هیئات مذهبی و موسسات مردمی پای کار هستند و باید سطح شهر با همراهی و همکاری نهادها و مردم نزئین شود و در این راستا پیشنهاد تجمع عظیم مردمی در نیمه شعبان میتواند حرکت مطلوبی باشد.

در ادامه این جلسه فعالین فرهنگی نکته و نظرات و پیشنهادات خود را در جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن مراسمات نیمه شعبان در ارومیه ارائه کردند.

انتهای خبر./

دسته بندی ها
استانی
پربازدید ها
تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 8
بازدید امروز : 135
بازدید دیروز : 495
بازدید ماه جاری : 17255
بازدید سالانه : 195502
کل بازدید ها : 228888
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27