en tr
پنج‌شنبه,6 اردیبهشت 1403 04:11
کد خبر : 236 بازدید : 279 تاریخ : 13:50 1401/12/14
افطاری های ساده در ارومیه برگزار می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه:

افطاری های ساده در ارومیه برگزار می شود
تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی/ حجت الاسلام محمدی گفت: یکی از مهم ترین برنامه های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان با همکاری روحانیون مساجد برگزاری افطاری های وحدت و اقامه نماز اول وقت در مساجد در ماه مبارک رمضان است و از اصناف و بازاری های ارومیه انتظار می رود در این ایام همکاری های لازم را انجام بدهند.

به گزارش واحد رسانه تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسن محمدی امروز در جلسه ای که با حضور اصناف و بازاریان ارومیه در مسجد یوردشاهی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایات اهل بیت، امکان خالی شدن زمین از حجت الهی وجود ندارد که در صوت فقدان زمین از حجت الهی، ظام عالم به هم می خورد و خلیفة الله جانشین الهی در این دنیاست و غیبت از سوی ماست و امام غائب نمی شود و عمل و کوتاهی های ما در قبال حجت بن الحسن موجب غیبت شده است.

وی اضافه کرد: ائمه معصومین خلیفه الهی در روی زمین ومظهر تمام اسماء حسناء پروردگار متعال هستند و اگر خداوند در همه مکان ها حاضر است، حجت الهی نیز در آن مکان حضور دارد و با این معنا حجت الهی غائب نیست و در زیارت آل یاسین نیز به این مسئله اشاره شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان این که فضیلت ماه مبارک شعبان به دلیل ولادت حجت های الهی، خصوصا امام عصر (عج) است، گفت: در روایات بیان شده است که بر وجود امام زمان (عج) با سوره قدر استدلال کنید چرا که در این سوره بر استمرار نزول ملائکه به محضر حجت الهی دلالت دارد.

وی افزود: زمان غیبت کبری با این که زمان فتنه ها و امتحانات است اما بسیار مبارک و زمان موعود است و پیامبران الهی و ائمه آروز کرده اند که چنین روزی را درک کنند و در آن نفس بکشند و در زمان ائمه چنین فرصتی وجود نداشت که امام سخنرانی کند و مردم پای منبر او بنشینند.

حجت الاسلام محمدی گفت: در دوران حضرات معصومین خصوصا امام حسین (ع) مردم حتی سوالاتی در خصوص حلال و حرام هم نمی پرسیدند و اهل بیت این اندازه مظلوم واقع شده بود و این فرصتی که به برکت انقلاب اسلامی در اختیار منادیان توحید قرار گرفته است در طول تاریخ بی نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: در عصری که ما قرار گرفته ایم وظیفه بسیار سنگینی داریم و باید بازار اسلامی عطر و بوی مهدوی داشته باشد و در ایام نیمه شعبان اصناف و بازاری ها کل تیمچه ها و مغازه ها را آذین بندی کرده و مبلغ مهدویت باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه افزود: این که باید باطن ما و بازارمان مهدوی باشد شکی نیست، اما در ایام نیمه شعبان باید ظواهر شهر و بازار نیز به درستی تزئین شود و هر کسی به شهر وارد می شود باید این عید بودن و شادی را مشاهده کند و عده ای که ما متهم می کنند که مدام فقط در حزن واندوه هستید باید با این شادی ها جوابشان را بدهیم.

وی در پایان با تاکید بر همکاری اصناف و بازاریان برای همراهی و همکاری در طرح افطاری ساده ماه رمضان گفت: یکی از مهم ترین برنامه های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان با همکاری روحانیون مساجد برگزاری افطاری های وحدت و اقامه نماز اول وقت در مساجد در ماه مبارک رمضان است و از اصناف و بازاری های ارومیه انتظار می رود در این ایام همکاری های لازم را انجام بدهند.

دسته بندی ها
ارومیه
پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 4
بازدید امروز : 69
بازدید دیروز : 495
بازدید ماه جاری : 17189
بازدید سالانه : 195436
کل بازدید ها : 228822
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27