en tr
سه‌شنبه,4 اردیبهشت 1403 19:04
کد خبر : 261 بازدید : 155 تاریخ : 09:49 1402/01/22
روحانیون به آن چه می گویند عامل باشند

امام جمعه ارومیه:

روحانیون به آن چه می گویند عامل باشند
حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: قرآن نیز به انسان تذکر می دهد که دیگران را به خوبی ها و محسنات دعوت می‌کنید و آیات قرآن را تلاوت می کنید اما خود را فراموش می کنید و کسی که چنین خصوصیاتی داشته باشد در عقلانیت او مشکل وجود دارد.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در جلسه روحانیون کنشگر جهاد تبیین که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت:  آن چیزی که در بحث تبلیغ معارف اهل بیت محسوس است که بعضا مشاهده می شود معارف الهی و اهل بیت را به دیگران بیان می کنیم اما خودمان را فراموش میکنیم و باید به آنچه که دیگران را دعوت می‌کنیم خودمان نیز بدان عامل باشیم.
وی افزود: قرآن نیز به انسان تذکر می دهد که دیگران را به خوبی ها و محسنات دعوت می‌کنید و آیات قرآن را تلاوت می کنید اما خود را فراموش می کنید و کسی که چنین خصوصیاتی داشته باشد در عقلانیت او مشکل وجود دارد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: برای ما طلبه ها و روحانیون مهم است که اول خودمان به آنچه می گوییم عامل باشیم و اگر معارف دین را بعد از عمل به دیگران، بیان کنیم، نزد خداوند معذور هستیم حتی دیگران بدان عمل نکنند و ضرری به ما نمی رساند.
وی بیان داشت: امام علی علیه السلام در نهج‌البلاغه به مردم بیان می‌کنند که آنچه را به شما دستور دادم عمل کنید قبل از شما خویش بدان عامل بودم و هر چه را که شما را از آن نهی کردم خودم قبل از شما ترک کردم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد، خداوند متعال صفات علما را بیان می‌کند که وقتی که بر آن‌ها آیات الهی قرائت می شود به سجده می افتند و خشوع و خضوع شان افزایش پیدا می کند.
وی عنوان داشت: اگر به عنوان طلبه با مطالعه احوالات اهل بیت تغییری در حالات ما پیدا می شود معلوم می شود علومی که یاد گرفتیم مفید بوده در غیر این صورت علم اندوخته شده فایده ای نداشته است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: باید آموزش، مطالعه و بیان آن به مردم صرفا بخاطر خداوند باشد و خاصیت علم ایجاد تواضع در انسان و خوف الهی است.
وی تاکید کرد: باید حساب و کتاب کنیم که چه اندازه معارفی را که به دیگران بیان کردیم، خودمان بدان عامل بوده‌ایم.
امام جمعه ارومیه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه تبلیغ همه جانبه در فضای حقیقی و مجازی فراهم شده است و هر گونه کوتاهی در این مورد عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 7
بازدید امروز : 257
بازدید دیروز : 652
بازدید ماه جاری : 18496
بازدید سالانه : 195241
کل بازدید ها : 227947
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27