en tr
شنبه,1 اردیبهشت 1403 00:07
کد خبر : 263 بازدید : 197 تاریخ : 09:53 1402/01/22
محبت اهل بیت اکسیر اعظم است/ مقدر شدن سرنوشت در شب قدر به معنی جبر در عمل نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

محبت اهل بیت اکسیر اعظم است/ مقدر شدن سرنوشت در شب قدر به معنی جبر در عمل نیست
حجت الاسلام منصور امامی گفت: مقدرات الهی قوانین الهی است که قابل تحویل و تبدیل نیست و این که بیان شده است در شب قدر مقدرات انسان تعیین می شود به معنی مجبور شدن و مجبور بودن انسان به انجام عملی نیست.

[فرستاده شده از تبليغات اسلامي آذربایجان‌غربی]
🔰   به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی در مراسم ایام ماه رمضان که در مسجد فاطمة الزهرا (س) محله باغبان نوین ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: فضائلی که امام علی (ع) دارد قابل احصا نبوده و تمام شدنی نیست و دانشمندان شیعه و سنی صدها جلد کتاب در مورد مولا علی (ع) به نگارش درآورده اند و فخررازی از دانشمندان بزرگ اهل سنت در تفسیر سوره حمد در مورد این که بسم الله الرحمن الرحیم جزو سوره است یا نه، نظرات متعددی را می آورد و دیدگاه مولا علی علیه السلام را نیز آورده بیان می کند که هر کس علی را به عنوان امام خود انتخاب کند، به عروة الوثقی چنگ زده است.
وی اضافه کرد:  محبت امام علی (ع) که اکسیر اعظم می باشد انسان را به درجات والا می رساند و کسانی که دم از محبت علی (ع) می زنند اما خلاف دستورات اهل بیت عمل می کنند، اصلا فهمی از دین و امام ندارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) بهتر از ما می تواند خود را معرفی کند و سخنان، بیانات، رفتار و کردار حضرت نشان می دهد که ایشان شخصیتی بی نظیر در همه ابعاد خصوصیات انسانی الهی بود و خداوند متعال علی علیه السلام را بزرگترین آیه و نشانه خود بر روی زمین قرار داد.
وی در ادامه با اشاره به شب های قدر گفت: مقدرات الهی قوانین الهی است که قابل تحویل و تبدیل نیست و این که بیان شده است در شب قدر مقدرات انسان تعیین می شود به معنی مجبور شدن و مجبور بودن انسان به انجام عملی نیست.
حجت الاسلام منصور امامی اضافه کرد: خداند متعال عالم را با قانون مدیریت می کند و همه نیات و اعمال ما در مقدرات ما تاثیرگذار است و وقتی ما مقدرات خودمان را رقم زدیم تبدیل به قضا می شود که تغییر پذیر نیست.
وی با بیان این که شب های قدر فرصتی برای بالا بردن معنویت و بندگی است، گفت: یکی از عواملی که موجب تعالی انسان در این دنیا و آخرت می شود خدمت به والدین و حفظ حرمت آن هاست و این شب ها فرصتی است رابطه خودمان با پدر و مادرمان را بیش از گذشته محکم کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ولایت اهل بیت را اکسیر اعظم عنوان کرد و افزود: محبت اهل بیت از جمله مواردی است که موجب می شود اعمال انسان ارزش و قیمت پیدا کند.

پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 11
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 482
بازدید ماه جاری : 16946
بازدید سالانه : 192673
کل بازدید ها : 224286
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27