en tr
چهارشنبه,5 اردیبهشت 1403 10:14
کد خبر : 270 بازدید : 181 تاریخ : 09:33 1402/01/27
غربی ها در برخی موارد از مسلمانان در عمل به قرآن سبقت گرفته اند

امام جمعه تکاب :

غربی ها در برخی موارد از مسلمانان در عمل به قرآن سبقت گرفته اند
حجت الاسلام کوهی گفت: برخى كشورهاى اروپايى و غربی به قران عمل می کنند و از مسلمانان سبقت گرفته اند، برخی از این کشورها براى تدوين قانون ارث و برخى ديگر از قوانين مدنى خود از قرآن و فقه اسلام الهام گرفته و اقتباس كرده‌اند و برخى از بزرگان آنها حتى ابايى ندارند از اين‌كه قرآن و فقه اسلامى را به عنوان يكى از منابع حقوق خود ذكر كنند.

 به گزارش واحد رسانه تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام مصطفی کوهی، شامگاه شنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مصلای بقیة الله تکاب برگزار شد، اظهار داشت: قرآن كريم بزرگ‌ترين هديه الهى براى كل بشريت است و از آغاز خلقت تا انجام اين جهان و برپايى قيامت، هديه‌اى ارزنده‌تر از قرآن كريم از جانب خداى متعال به بشر ارزانى نشده و نخواهد شد و ما باید از این هدیه الهی بهترین استفاده را ببریم.

وی اضافه کرد: خداوند متعال در آیاتی متعدد از ما می خواهد در آیات تفکر و تدبر بکنیم  و پیامبر اکرم (ص) و بزرگان و ائمه دینی بارها به ما سفارش کرده اند که مبادا قرآن غریب و مهجور بماند و شما بدان عامل نباشد و در چند قرن پيش اگر كسى به ما مى‌گفت شايد روزى بيايد كه ديگران در عمل به قرآن از شما جلو بيفتند، ما باور نمى‌كرديم و اين حرف را يک شوخى تلقى مى‌كرديم.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: از اين رو در آن زمان‌ها شايد هنگامى كه اين كلام اميرالمؤمنين(عليه السلام) را كه «لاَ يَسْبِقْكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُم» مى‌ديدند، تعجب مى‌كردند كه معناى اين سخن چيست؟ مگر اميرالمؤمنين (عليه السلام) در آخرين ساعات حيات شريفش چه وضعيتى را پيش‌بينى مى‌كرد كه اين‌قدر با تأكيد اين مسأله را بيان فرموده كه: اللهَ اللهَ فِي الْقُرْآنِ لاَ يَسْبِقْكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُم؟

وی عنوان داشت: برخى كشورهاى اروپايى و غربی به قران عمل می کنند و از مسلمانان سبقت گرفته اند، برخی از این کشورها براى تدوين قانون ارث و برخى ديگر از قوانين مدنى خود از قرآن و فقه اسلام الهام گرفته و اقتباس كرده‌اند و برخى از بزرگان آنها حتى ابايى ندارند از اين‌كه قرآن و فقه اسلامى را به عنوان يكى از منابع حقوق خود ذكر كنند.

حجت الاسلام کوهی گفت: با مطالعه تاريخ اروپا و غرب ملاحظه مى‌شود كه آنها تا همين يكى دو قرن اخير زن را مالک نمى‌دانستند و هم‌چنين از ارث براى او بهره‌اى قائل نبودند. بسيارى از احكام مدنى ديگر نيز در غرب همين‌گونه بوده و بسيارى از تغييرات، با الهام از قرآن و فقه اسلامى در قوانين مدنى آنها پديد آمده است. بنابراين افراد و جوامع غير مسلمان هم مى‌توانند از قرآن و فقه اسلام مطالبى را بگيرند و به آن عمل كنند و از نتايج و آثار مثبت آن نيز برخوردار شوند.

وی افزود: در موارد متعددی اروپایی ها از مسلمانان در عمل به قرآن پیشی گرفته اندف کشورهای اروپایی اتحادیه تشکیل دادند و با هم وحدت و دوستی دارند اما در کشورهای اسلامی این مسئله را در عمل نمی بینیم و لذا اگر ما در عمل با هم اختلاف داشته باشیم اسلام تضعیف می شود و در مقابل جریان های انحرافی نظیر بهائیت و وهابیت که فرقه های دست سار انگلیس و آمریکاست تقویت می شوند و جلوی دست یابی مسلمانان به تمدن اسلامی را می گیرند.

امام جمعه تکاب در پایان با تقدیر از اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در برگزاری افطاری های وحدت و مقاومت در استان، گفت: تبلیغات اسلامی در همه برنامه های سیاسی و فرهنگی با دیگر نهادها همگام و همراه هستند و تبلیغ اسلام با همکاری نهادهای مختلف تاثیر گذار خواهد بود.

پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 6
بازدید امروز : 298
بازدید دیروز : 568
بازدید ماه جاری : 18661
بازدید سالانه : 195466
کل بازدید ها : 228556
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27