en tr
شنبه,6 مرداد 1403 10:41
کد خبر : 276 بازدید : 224 تاریخ : 12:09 1402/01/28
دعوت انسان به روزه ماه رمضان لطف الهی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

دعوت انسان به روزه ماه رمضان لطف الهی است
در ماه رمضان خداوند به انسان لطف کرده و او را سر سفره رحمت و میهمانی خود نشانده و نفس کشیدن، خوابیدن و هر اعمال حسنه انسان دارای اجر و پاداش است و در واقع ماه رمضان تمرین بندگی است  باید این ایام رمضان را به کل سال امتداد بدهیم.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه یکشنبه در همایش کنشگران جهاد تبیین ویژه مدارس صدرا که در اردوگاه نور تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال به حکم این که بندگان خود را دوست دارد سرمایه گذاری هایی روی آن ها انجام می دهد تا انسان به رشد و کمال حقیقی خود برسد و این مقتضای لطف خداوند است.
وی افزود: اگر انسان با فطرت خود باشد راه و مسیر را پیدا می کند و این مسئله از آیات و روایات برداشت می شود و نبی مکرم اسلام می فرماید؛ هر انسانی بر پایه فطرت به دنیا می آید و این محیط و پیرامون زندگی انسان است که در او تاثیر می گذارند و او را از مسیر کمالش منحرف می کند و لذا خداوند چون انسان را دوست دارد به گونه ای برنامه ها را می چیند که عمر و سرمایه انسان به هدر نرود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خداوند متعال چون ما را دوست دارد برنامه ای را طراحی می کند تا انسان در مدتی که در دنیا هست بتواند مسیر کمال را طی کند و وجوب و حرمت احکام نیز در این راستا و لطف الهی است.
وی گفت: اگر انسان در این لطف الهی تفکر کند به سرور و خوشحالی می رسد چنان که عرفا و علمای اسلام بدان می رسیدند و ماه مبارک رمضان یک فرصتی است تا انسان بتواند به اندازه وسع وجودی اش به این نعمت ها برسد و از ان ها بهره برداری کند.
حجت الاسلام امامی قرآن کریم را سفره آماده الهی دانست و افزود: خیلی ها با نعمت های قرآنی آشنا نیستند و فقط ظواهر آن را می بینند و لذا از قرآن هر انسانی به اندازه فهم و علمش بهره می برد و دست یابی به معارف الهی قرآن بستگی به معرفت ما دارد.
وی اضافه کرد: در ماه رمضان خداوند به انسان لطف کرده و او را سر سفره رحمت و میهمانی خود نشانده و نفس کشیدن، خوابیدن و هر اعمال حسنه انسان دارای اجر و پاداش است و در واقع ماه رمضان تمرین بندگی است  باید این ایام رمضان را به کل سال امتداد بدهیم.

پربازدید ها
آمار سایت
کاربران آنلاین : 52
بازدید امروز : 755
بازدید دیروز : 1769
بازدید ماه جاری : 36210
بازدید سالانه : 256313
کل بازدید ها : 326148
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/03/03