en tr
شنبه,8 اردیبهشت 1403 06:13
کد خبر : 284 بازدید : 174 تاریخ : 12:11 1402/01/30
برگزاری افطاری ساده در 100 مسجد ارومیه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خبر داد؛

برگزاری افطاری ساده در 100 مسجد ارومیه
حجت الاسلام محمدی گفت: هدف ما از برگزاری افطاری های ساده ضمن اقامه نماز در اول وقت این بود که بتوانیم فرهنگ افطاری های ساده و دوری از اشرافی گری را در مساجد شروع کنیم که الحمدلله با کمک خدای متعال و همراهی روحانیون، هیئت امناها و هیئات مذهبی در حدود 100 مسجد در ارومیه امسال افطاری ساده برگزار شد.

حجت الاسلام حسن محمدی در گفتگو با واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری افطاری ساده در حدود صد مسجد در ارومیه، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف تبلیغات اسلامی جریان سازی حرکت های مردمی است و لذا تمام فعالیت های ما در این جهت است که بتوانیم حرکت های مثبت مردمی را راه اندازی کرده و از آن ها حمایت کنیم.
وی با اشاره به این که همدلی و وحدت یکی از نمودهای بندگی در ماه مبارک رمضان است، گفت: در گذشته همدلی و همراهی مردم در ایام رمضان بیشتر و بهتر بود و به مرور زمان این همدلی با توجه به حرکت جامعه به سمت زندگی ماشینی و خصوصا شیوع ویروس کرونا در دو سه سال اخیر نمود کمتری پیدا کرد و اداره تبلیغات اسلامی ارومیه ماه ها قبل از ماه رمضان برای آغاز یک حرکت وحدت آفرین برنامه ریزی کرده بود که در این راستا برنامه های متعددی را اجرا کرد که افطاری ساده یکی از آن ها بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: دو هفته قبل از ماه رمضان اطلاعیه ای به مساجد و روحانیون ارسال شد که در صورت داشتن تمایل به برگزاری افطاری ساده در طول ماه رمضان به اداره تبلیغات اسلامی ارومیه اطلاع رسانی کنند تا هماهنگی های لازم جهت همکاری و کمک به برگزاری افطاری ها صورت گیرد.
وی دوری از اشرافی گری، همدلی و وحدت را از فوائد افطاری های ساده و مسجد محور بودن دورهمی فامیل و دوستان عنوان کردو گفت: هدف ما از برگزاری افطاری های ساده ضمن اقامه نماز در اول وقت این بود که بتوانیم فرهنگ افطاری های ساده و دوری از اشرافی گری را در مساجد شروع کنیم که الحمدلله با کمک خدای متعال و همراهی روحانیون، هیئت امناها و هیئات مذهبی در حدود 100 مسجد در ارومیه امسال افطاری ساده برگزار شد.
حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: در شروع برنامه ها کمک اندکی از سوی تبلیغات اسلامی برای برگزاری افطاری ها صورت گرفت و هدف این بود که این کارها را شروع کنیم و خود مردم ادامه دهند که در ادامه برنامه ها حرکت های خودجوش مردمی قوت گرفت و تقریبا همه مساجد برگزار کننده به صورت خودجوش هزینه ها را تامین کردند، البته برخی مساجد از اول بدون اتکا به کمک های اداره تبلیغات اسلامی به صورت کاملا مردمی کار را شروع کرده بودند.
وی گفت: یکی از طرح های خوبی که امسال در برخی مساجد ارومیه اجرا شد، این بود که برخی افراد که هر ساله در منازل خود از فامیل ها و خویشاوندان خود پذیرایی می کردند، امسال آن را به مساجد آورده و ضمن دعوت خویشاوندان خود به مسجد اهالی مسجد و نمازگذاران را هم میهمان سفره های افطاری خود کردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری افطاری وحدت و مقاومت برای علمای شیعه و اهل سنت و افطاری های روزه اولی ها نیز در این راستا بود که در ارومیه اجرا شد.
انتهای خبر./

دسته بندی ها
ارومیه
پربازدید ها
تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 5
بازدید امروز : 89
بازدید دیروز : 602
بازدید ماه جاری : 17639
بازدید سالانه : 196709
کل بازدید ها : 230644
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27