en tr
پنج‌شنبه,30 فروردین 1403 18:11
کد خبر : 285 بازدید : 221 تاریخ : 10:46 1402/01/31
وحدت موجب امنیت پایدار و زمینه ساز رونق تولید و اقتصاد می شود

امام جمعه ماکو:

وحدت موجب امنیت پایدار و زمینه ساز رونق تولید و اقتصاد می شود
امام جمعه ماکو: وقتی علما و رهبران یک قوم وحدت خود را حفظ می کنند و در دفاع از ملت فلسطین و جبهه مقاومت دور هم جمع می شوند و خبرش در منطقه منتشر می شود، خود عامل وحدت و اتحاد می شود و با وحدت است که امنیت پایدار اتفاق می افتد و سرمایه گذارها وارد منطقه می شوند و تولید و اقتصاد نیز رونق پیدا می کند.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد هاشمی شامگاه چهارشنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مسجد ولیعصر (عج( ماکو برگزار شد، اظهار داشت: اجتماع و گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت اتحاد و وحدت عملی را به جامعه نشان می دهد چرا که روحانیون به عنوان علمداران دینی و رهبران جامعه الگوی مردم اسلامی هستند.

وی افزود: اجتماع علمای شیعه و اهل سنت از برکات جمهوری اسلامی ایران است که امام امت وحدت و اتحاد اسلامی را از آیات وحیانی الهام گرفتند و به جامه تزریق کردند و رهبر انقلاب بیان می کنند که منظور از وحدت این است که در عین حال که مذاهب اسلامی احکام و محکمات دینی خود را حفظ می کنندف،به تقویت وحدت جامعه اسلامی نیز کمک کرده و از اختلاف و تفرقه که موجب سستی امت اسلامی می شود، پرهیز می کنند.

امام جمعه ماکو با بیان این که یکی از راهبردهای پیامبر اکرم برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی نفی قوم گرایی و تبعیض بود، گفت: در زمان جاهلیت مردم به نژاد و قوم خود افتخار می کردند، اما اسلام آن را نفی کرد و برای این که این وحدت را در جامعه به صورت عملی نشان دهد، زید را به عنوان فرمانده، بلال حبشی را مؤذن خود انتخاب می کند و به سلمان فارسی یک جایگاه و مقام معنوی داد و لذا نبی اکرم فضیلت های الهی را معیار وحدت قرار دادند.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام خطاب به مردم می فرمایند؛ أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّ رَبَّكُمْ وَاحِدٌ وَ إِنَّ أَبَاكُمْ وَاحِدٌ لاَ فَضْلَ لِعَرَبِيٍّ عَلَى عَجَمِيٍّ وَ لاَ لِعَجَمِيٍّ عَلَى عَرَبِيٍّ وَ لاَ لِأَحْمَرَ عَلَى أَسْوَدَ وَ لاَ لِأَسْوَدَ عَلَى أَحْمَرَ إِلاَّ بِالتَّقْوَى قَالَ اَللَّهُ تَعَالَى: إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اَللّٰهِ أَتْقٰاكُمْ ، ای مردم پروردگار شما یکی است، و همه شما از سلب آدم خلق شده اید، پس عرب بر عجم و عجم بر عرب و سفید بر سیاه و سیاه بر سفید فضیلتی ندارد و ملاک برتری تقواست.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: امام راحل (ره) منادی وحدت در قرن اخیر بودند و ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند و این روز نماد وحدت امت اسلامی است و در تمامی دنیا مردم مسلمان، مسیحی، یهودی و ... در دفاع از مردم فلسطین در راهپیمایی شرکت کرده و انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام کردند.

وی عنوان داشت: امروز وقتی دشمن بزرگترین دشمنی را از وحدت می بیند و سعی می کند با عوامل داخلی خود در ایران و کشورهای اسلامی گسل های قومیتی را فعال کند و ما روحانیون باید در قبال این فتنه و حربه دشمن بر علیه وحدت امت اسلامی، مردم را آگاه کنیم.

امام جمعه ماکو افزود: وقتی علما و رهبران یک قوم وحدت خود را حفظ می کنند و در دفاع از ملت فلسطین و جبهه مقاومت دور هم جمع می شوند و خبرش در منطقه منتشر می شود، خود عامل وحدت و اتحاد می شود و با وحدت است که امنیت پایدار اتفاق می افتد و سرمایه گذارها وارد منطقه می شوند و تولید و اقتصاد نیز رونق پیدا می کند.

در ابتدای این جلسه نیز، حجت الاسلام رضا عسگراقدم با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و حمایت کامل و صریح از ملت فلسطین و جبهه مقاومت گفت:  وحدت حلقه گم شده جهان اسلام است و اگر بتوانیم به این حلقه مفقوده دست یابیم می توانیم به حکمرانی بکنیم و در برابر استکبار و استعمار قد علم کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو افزود: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی وحدت عملی اقوام، ادیان و مذاهب را به نمایش گذاشت.

پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 8
بازدید امروز : 753
بازدید دیروز : 517
بازدید ماه جاری : 17412
بازدید سالانه : 192618
کل بازدید ها : 223695
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27