en tr
جمعه,31 فروردین 1403 01:31
کد خبر : 293 بازدید : 186 تاریخ : 11:02 1402/02/11
شکست خوردگان اغتشاشات اخیر برای فتنه های آتی برنامه ریزی می کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

شکست خوردگان اغتشاشات اخیر برای فتنه های آتی برنامه ریزی می کنند
حجت الاسلام امامی گفت: فتنه گران و اغتشاشگران بعد از شکست شان در سال 1401 برای فتنه و اغتشاش های آتی در فضای مجازی و حقیقی برنامه ریزی می کنند و باید امروز با حضور در مدارس، دانشگاه ها و حتی مساجد پای صحبت های جوانان و نوجوانان بنشینیم و شبهات ذهنی آن ها را برطرف کنیم و امروز به شدت نیاز داریم حرف دل جوانان را بشنویم.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی حجت الاسلام منصور امامی امروز در مجمع سرمربیان صالحین ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از جمله مباحثی که باید در این چند ماه بدان پرداخته می شد و متاسفانه مورد غفلت واقع شد، تحلیل ریشه های اغتشاشات بود و باید راه های مقابله با آن تحلیل و تبیین می شد.

وی افزود: اکثر افراد جامعه به واسطه این که شناخت دقیق از نیازها و اولویت ها ندارند به مسائل به صورت کلیشه ای نگاه می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: ریشه های اغتشاش  فقط مسئله زن، زندگی و آزادی نبود بلکه ابعاد متعددی داشته، و بسیاری از مردم امروز زیست مجازی دارند و بنیان فکری شان از اینترنت گرفته شده و مجموعه بازی های آنلاین در اینترنت تعریف می شود و نوجوانان تا صبح با آن مشغول می شوند و روزانه در ایران اکانت های بازی میلیاردها فروش دارد و اساس برخی از این بازی ها برای ایجاد اغتشاشات طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این نوجوانان که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند بیان می کردند؛ می خواستیم تجربه هایی که در بازی های آنلاین و اینترنتی داشتیم در میدان حقیقی اعمال کنم.

حجت الاسلام امامی افزود: دشمن گروه هایی را مشخص کرده تا بررسی کنند که چگونه می توانند برنامه ها و بازی هایی را طراحی کنند که خشونت زا تر باشد و بر نسل جوان و نوجوان اثر منفی بگذارد.

وی با بیان این که بسیاری از مردم امروز به شدت رسانه زده هستند و مطالب را از سلبریتی ها می گیرند، گفت: برخی ها به دلیل این که مطالب خود را سلبریتی ها می گیرند فاقد اندیشه، منطق و مبانی فکری هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، از بین بردن ارزش و جایگاه ازدواج و حمله به مبانی دینی از جمله حجاب را از مهم ترین پیام های دریافتی جوانان از سلبریتی ها عنوان کرد و افزود: در این جنگ پیچیده که مخاطبین ما نیازها و اولویت های متعددی دارند، به مطالعه کتاب ها و مطالب روز نیاز داریم و متاسفانه رسانه هایی که مخاطب در اختیارشان هست از پرداختن به چنین مسائل مهمی کوتاهی می کنند.

وی تصریح کرد: باید به زیست مجازی و قابلیت های آن شناخت داشته باشیم و آسیب ها و راه های مقابله با آن را بشناسیم و متاسفانه کسانی که امروز در اثر بی اطلاعی خودشان و تهاجم دشمن آسیب می بنیند آن را به نظام ربط می دهند و همین امر را مقدمه مقابله با نظام می دانند.

حجت الاسلام امامی گفتمان سازی، تبیین مبانی فکری امامین انقلاب، تبیین و اقناع سازی را از راه های مقابله با غرق شدن جوانان در آشوب ها و فتنه ها عنوان کرد، افزود: نسل جدید قشر استقلال طلب هستند و امر و نهی قبول نمی کنند و باید با آن ها نشست و آن ها را قانع کرد.

وی تاکید کرد: فتنه گران و اغتشاشگران بعد از شکست شان در سال 1401 برای فتنه و اغتشاش های آتی در فضای مجازی و حقیقی برنامه ریزی می کنند و باید امروز با حضور در مدارس، دانشگاه ها و حتی مساجد پای صحبت های جوانان و نوجوانان بنشینیم و شبهات ذهنی آن ها را برطرف کنیم و امروز به شدت نیاز داریم حرف دل جوانان را بشنویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، عنوان داشت: باید روی گروه های همسال سرمایه گذاری داشته باشیم که تاثیر این گروه ها بر هم سن و سال های خود بیشتر از معلم و پدر و مادر است و برای اقناع جوانان از یک نقطه ای شروع کنیم و اگر در تبیین کوتاهی کنیم و گره های ذهنی جوان و نوجوان را باز نکنیم، آن ها با الهام گرفتن از ماهواره و فضای مجازی وارد فضای حقیقی شده و دست به کارهای خلاف شئون انسانی می زنند.

 

دسته بندی ها
اداره کل استانی
پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 9
بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 860
بازدید ماه جاری : 17139
بازدید سالانه : 192456
کل بازدید ها : 223825
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27