en tr
شنبه,1 اردیبهشت 1403 11:34
کد خبر : 303 بازدید : 172 تاریخ : 19:00 1402/03/07
در عصری که بنی عباس تلاش داشت شیعه را قتل عام کند امام کاظم اقدام به جهاد فرزندآوری کردند/  غربی ها در تاریخ خود حتی یک شخصیتی همچون حضرت معصومه ندارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

در عصری که بنی عباس تلاش داشت شیعه را قتل عام کند امام کاظم اقدام به جهاد فرزندآوری کردند/ غربی ها در تاریخ خود حتی یک شخصیتی همچون حضرت معصومه ندارند
حجت الاسلام امامی گفت: کسانی که به دروغ امروز ادعای دفاع از حقوق زنان می کنند، در تاریخ خود حتی یک شخصیتی همچون حضرت معصومه (س) را ندارند.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی امروز در نشستی که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) اظهار داشت: یکی از مهم ترین شاخصه های و صفات برجسته حضرت معصومه (س) داشتن علم ایشان بود و حضرت با این که در دوران جوانی از دنیا رفتند اما علم و آگاهی ایشان در تاریخ زبانزد است.

وی در ادامه به جایگاه معنوی حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: حضرت معصومه عالمه فاضله بود و  دارای جایگاه معنوی بود و تعابیری که حضرت امام کاظم (ع) در مورد ایشان به کار برده همان تعابیری است که نبی مکرم اسلام در مورد حضرت زهرا (س) استفاده کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ولایتمداری و اطاعت از ولایت را یکی دیگر از شاخصه های حضرت معصومه (س) عنوان کرد و افزود: با این که حضرت امام کاظم علیه السلام فرزندان متعددی داشتند اما امام رضا (ع) به حضرت معصومه نامه نوشتند و از ایشان خواستند به ایران و خراسان سفر کنند.

وی عنوان داشت: با وجود خفقان حاکم در جامعه و عصر زندگی حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) هر یک از فرزندان امام کاظم علمدار اسلام و توحید بودند و از مصر تا خراسان دین اسلام و ولایت اهل بیت را تبلیغ کردند.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: با وجود جو خفقان در عصر امام کاظم علیه السلام که شیعیان به دست حکام بنی عباس مورد اذیت و آزار قرار می گرفتند و کشته می شدند و حکومت بنا داشت شیعه را منقرض کند، امام کاظم دست به جهاد فرزندآوری زدند.

وی در ادامه با بیان این که به غیر از شهدای کربلا، حضرت معصومه (س) تنها تنها امامزاده ای است که زیارت نامه اش از زبان معصوم وارد شده، گفت: در زیارت نامه حضرت معصومه (س) وارد شده است «یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی‏ لِی فِی الْجَنَّةِ‏» و این جمله با عظمتی است و نشان می دهد که حضرت معصومه (س) در بهشت مقام شفاعت دارند، یعنی می توانند در بهشت باعث ارتقا درجه مومنین شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: در دنیایی که امروز از هر طرف می خواهند به جایگاه زنان حمله کرده و یا از آن سوء استفاده کنند، ما باید این مسائل را  به مردم و دنیا بیان کنیم و کسانی که به دروغ امروز ادعای دفاع از حقوق زنان می کنند، در تاریخ خود حتی یک شخصیتی همچون حضرت معصومه (س) را ندارند.

وی ادامه داد: در هیچ جای این جهان خاکی شخصیتی هم چون حضرت معصومه وجود ندارد که همه علما، فیلسوفان، دانشمندان بالاترین آرزویشان دفن شدن پایین پای او باشد و در حرم حضرت معصومه (س) علمای بزرگی دفن شده اند که در عصر خود کم نظیر یا بی نظیر بودند.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: در روایتی وارد شده است  که «مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمّ فَلَهُ الجَنَّه » هر کس مزار معصومه (س) را در  قم زیارت کند خداوند بهشت را بر او واجب می کند و هر کس حضرت را زیارت کند گویا امام رضا (ع) نیز زیارت کرده است.





پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 15
بازدید امروز : 565
بازدید دیروز : 482
بازدید ماه جاری : 17509
بازدید سالانه : 193236
کل بازدید ها : 224849
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27