en tr
جمعه,28 اردیبهشت 1403 12:31
کد خبر : 352 بازدید : 172 تاریخ : 11:05 1402/04/28
باید نیاز های روز مردم از آیات و روایات استخراج شده ودر منابر به مردم بیان شود

امام جمعه ارومیه:

باید نیاز های روز مردم از آیات و روایات استخراج شده ودر منابر به مردم بیان شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: باید ما مخاطب خودمان را بشناسیم و مطالب جدید را از آیات و روایت استخراج کرده و به مردم بیان کنیم و در همه موارد مکرد نیاز مردم در معارف در قرآن و روایات وجود دارد.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در اجتماع بزرگ خانواده هیئات مذهبی که‌در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود مهم‌ترین وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه را مسئله تبلیغ عنوان کردند و باید در این ایام که عصر تبلیغ معارف اهل بیت است بتوانیم رسالت خودمان را انجام دهیم.
وی گفت:  روایتی از امام حسین عليه السلام بیان شده است؛ دَخَلتُ على رسول اللّه ِ صلى الله عليه و آله و عِندَهُ اُبَيُّ بنُ كَعبٍ ، فقالَ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَرحَبا بكَ يا أبا عبدِ اللّه ِ يا زَينَ السَّماواتِ و الأرضِ ، فقالَ لَهُ اُبَيٌّ : و كيفَ يكونُ يا رسولَ اللّه ِ زَينَ السّماواتِ و الأرضِ أحَدٌ غَيرُكَ ؟ ! فقالَ لَهُ : يا اُبيُّ ، و الّذي بَعَثَني بالحَقِّ نَبيّا إنّ الحُسينَ بنَ عليٍّ في السَّماءِ أكبَرُ مِنهُ في الأرضِ ؛ فإنَّهُ مَكتوبٌ عَن يَمينِ العَرشِ : مِصباح هادٍ و سَفينَةُ نَجاةٍ،  بر رسول خدا صلى الله عليه و آله وارد شدم اُبىّ بن كعب هم آنجا بود. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود : خوش آمدى اى ابا عبد اللّه ! اى زيور آسمان ها و زمين. اُبىّ به ايشان عرض كرد : اى رسول خدا! چگونه ممكن است كسى جز شما زيور آسمان ها و زمين باشد؟ پيامبر به او فرمود : اُبىّ، سوگند به آنكه مرا به حق به پيامبرى برانگيخت، حسين بن على در آسمان بزرگتر و با عظمت تر از زمين است؛ زيرا در سمت راست عرش نوشته شده است: او چراغ هدايت و كشتى نجات است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد:  خداوند متعال یک فرصت عالی به ما داده است و آن این که ما را در مسیری قرار داده است که معارف الهی را به دیگران یاد بدهیم که عمل مردم بدان هم برای آن‌ها اجر دارد و هم برای ما که به آنها یاد داده ایم.
وی ادامه داد:  از نبی مکرم اسلام روایت شده است که يَجىءُ الرَّجُلُ يَوْمَ الْقيامَةِ وَ لَهُ مِنَ الْحَسَناتِ كَالسَّحابِ الرُّكامِ اَو كَالْجِبالِ الرَّواسى فَيَقولُ: يا رَبِّ ، اَنـّى لى هذا وَ لَمْ اَعْمَلها؟ فَيَقولُ: هذا عِلْمُكَ الَّذى عَلَّمْتَهُ النّاسَ يُعْمَلُ بِهِ مِنْ بَعْدِكَ؛ انسان، در روز قيامت مى آيد و با خود كارهاى نيكى چون ابرهاى انبوه يا كوه هاى سر به فلك كشيده دارد، پس مى گويد: پروردگارا! اين ها را كه من انجام نداده ام، اينها از كجايند؟ خداوند مى فرمايد: اين، دانش توست كه به مردم آموختى و پس از تو، به آن عمل كردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: باید ما مخاطب خودمان را بشناسیم و مطالب جدید را از آیات و روایت استخراج کرده و به مردم بیان کنیم و در همه موارد مکرد نیاز مردم در معارف در قرآن و روایات وجود دارد.
وی گفت: ما نباید خودمان را فراموش کنیم و آنچه را که به مردم می گوییم خودمان نیز عامل باشیم و خدای متعال در قرآن کریم می فرماید عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ ۖ لَا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ بر شما باد اهتمام به ایمان خودتان که اگر شما هدایت یافتید و همه مردم هم گمراه شوند در ایمان شما ضرری وارد نمی کند.
حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: در مواردی به دیگران بیان می کنیم اما از خودمان غافل می شویم و لذا تا حد توان باید به آنچه که می گوییم خودمان نیز عامل باشیم و مهم ترین قدم هایی که می‌تواند به ما کمک کند به آنچه می گوییم عامل باشیم نماز شب است و یکی از مهم ترین سفارشات پروردگار عالم به نبی مکرم اسلام هم تهجد و نماز شب است.

وی عنوان داشت: یکی از لطف های خدای متعال به ما روضه خوانی برای امام حسین علیه السلام است و اهل بیت با روضه و گریه توانستند اهداف امام حسین علیه السلام را حفظ کنند و این ذکاوت اهل بیت بود که این روش را استفاده کردند و لذا محبت اهل بیت در قلوب و دلهای مردم روز به روز شعله ورتر می شود.
امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: از ابوهارون مکفوف نقل است که؛ امام جعفر صادق علیه‏‌السلام به من گفت: برای من شعری درباره‏ حسین علیه‏‌السلام بخوان. من شعری برایش خواندم و او به من گفت: آن چنان که برای خود می‏‌خوانید برایم بخوان، منظورش، با رقت و سوز، بود.


وی تصریح کرد: ابوهارون اضافه می کند؛ و من چنین خواندم: گذرت که بر جسد حسین افتاد، به استخوان‏های پاکش بگو: ای استخوان‏های پاک، همیشه از باران ابرهای متراکم و پربار، بهره‏‌ور سیراب باشی.

حجت الاسلام قریشی گفت: ابوهارون گوید: امام صادق علیه‌‏السلام گریست و سپس گفت: بیشتر بخوان! قصیده دیگری برایش خواندم و او باز گریه کرد، و من از پشت پرده نیز صدای گریه شنیدم و وقتی که آرام شدم، حضرت گفت: ای اباهارون هر کس در رثای حسین علیه‏‌السلام شعری بخواند، بگرید و ده کس را بگریاند، بهشت برای آنان حتمی گردد. و هر که در رثای حسین علیه‌‏السلام شعری بخواند، بگرید و پنج کس را بگریاند، باز بهشت برای آنان نوشته شود و هر کس در رثای حسین علیه‏‌السلام شعری بخواند، بگرید و یکی را بگریاند، باز هم بهشت بر آن دو ضرور گردد.
وی عنوان داشت: ابوهارون در پایان تاکید میکند؛ هر که در نزد او از حسین علیه‏‌السلام یادی شود و از چشمان او به مقدار پر مگسی اشک بیرون آید، پاداش نیکی با خدا باشد و خدا برای او، به کمتر از بهشت راضی نباشد. 
امام جمعه ارومیه در پایان تاکید کرد: در ایام محرم باید به مردم مبانی انقلاب اسلامی را بیان کنیم و اگر نظام آسیب ببیند دین و قرآن آسیب خواهند دید.

پربازدید ها
تصاویر/ مراسم استقبال از خادمین و حاملین پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در ارومیه

تصاویر/ مراسم استقبال از خادمین و حاملین پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در ارومیه

سومین رویداد امامان محلات آذربایجان غربی برگزار می شود

سومین رویداد امامان محلات آذربایجان غربی برگزار می شود

تصاویر/  جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سلماس

تصاویر/ جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سلماس

وقوع انقلاب تحقق امتداد سنت الهی است/شناسایی شبهات و پاسخ به آن ها از مهم ترین رسالت جریان انقلاب است

وقوع انقلاب تحقق امتداد سنت الهی است/شناسایی شبهات و پاسخ به آن ها از مهم ترین رسالت جریان انقلاب است

آغاز جشن های زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی

آغاز جشن های زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی

تصاویر/ برگزاری مسابقه ترگل ویژه عفاف و حجاب در سلماس

تصاویر/ برگزاری مسابقه ترگل ویژه عفاف و حجاب در سلماس

تصاویر/ برگزاری دوره جهاد تبیین در ارومیه

تصاویر/ برگزاری دوره جهاد تبیین در ارومیه

نشست تقریبی علمای شیعه  و اهل سنت چالدران + تصاویر

نشست تقریبی علمای شیعه و اهل سنت چالدران + تصاویر

تصاویر/ برگزاری سلسله مباحث زیست عفیفانه حجاب وعفاف درمدارس دخترانه شهرستان ماکو

تصاویر/ برگزاری سلسله مباحث زیست عفیفانه حجاب وعفاف درمدارس دخترانه شهرستان ماکو

سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند

سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند

آمار سایت
کاربران آنلاین : 18
بازدید امروز : 307
بازدید دیروز : 880
بازدید ماه جاری : 27012
بازدید سالانه : 209094
کل بازدید ها : 249437
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/02/26