en tr
جمعه,28 اردیبهشت 1403 11:17
کد خبر : 358 بازدید : 160 تاریخ : 15:23 1402/05/25
مسجد مرکز حکمرانی اسلامی است/  قرآن پشتوانه همه برنامه های تبلیغات اسلامی است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

مسجد مرکز حکمرانی اسلامی است/ قرآن پشتوانه همه برنامه های تبلیغات اسلامی است
حجت الاسلام عزت زمانی گفت: امام جماعت مسجد نباید خود را محدود به مسجد و اقامه نماز بکند، بلکه باید برای تمام محله طرح و برنامه داشته باشد و بنیاد هدایت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را در این رابطه راه‌اندازی کرده است و برای تحقق و عملیاتی مسجد جامعه پرداز طرحی را با نظارت نخبگان جامعه طراحی کردیم.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی اسلامی حجت الاسلام رضا عزت زمانی امروز در جمع مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای رساندن پیام اسلام و انقلاب نیاز به هنر و رسانه داریم و رهبر انقلاب نیز به این مسئله تاکید دارند.

وی افزود: با این‌که منبر از گذشته جایگاه والا و بی نظیری داشته است اما امروز یکی از مهم ترین راه های انتقال پیام به مخاطب هنر، رسانه و فضای مجازی است و در همه صحنه می توان با تمسک به این سه ظرفیت، صحنه های ماندگاری را ایجاد کرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به روش های تبلیغ اصیل اشاره کرد و افزود: در سازمان تبلیغات اسلامی حرکت های مختلفی از جمله عملیات، راهبری، مدیریت استان‌ها، پشتیبانی، طرح و برنامه و معرفی کتاب صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: موضوعاتی مثل مسجد، حجاب، جمعیت، هیئات مذهبی، نوجوانان و جوانان، فرق و ادیان برای استان های تلفیقی، قرآن، اعزام و تبلیغ و تشکل‌های دینی عملیاتی است که در استان‌ها اجرا می شود و تبلیغات اسلامی برای آن‌ها برنامه دارد.

حجت الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: در مسئله مسجد، مسجد مرکز حکم‌رانی حکومت اسلامی است و اگر قرار باشد بر اساس روایت و مبانی اسلامی یک مکان را مرکز حکمرانی اسلامی بدانیم، آنجا مسجد است و برای این‌که این هویت خداساز مرکز تحول باشد باید امام جماعت آن پای کار بیاید و در نظام ولایی امام مرکز اداره عالم و جامعه است و ما نقش امام را وسط اداره دنیا و دین مردم می بینیم و انقلاب اسلامی ادعایش پیوند زدن دین و دنیای مردم است و تمام ساختارها باید در جامعه حول محور امام شکل بگیرد.

وی گفت: امام جماعت مسجد نباید خود را محدود به مسجد و اقامه نماز بکند، بلکه باید برای تمام محله طرح و برنامه داشته باشد و بنیاد هدایت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را در این رابطه راه‌اندازی کرده است و برای تحقق و عملیاتی مسجد جامعه پرداز طرحی را با نظارت نخبگان جامعه طراحی شده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت:  مسئله تبلیغ حرکت خنثی کننده نقشه های دشمن و تبلیغ دستاوردهای اسلامی و ایده ها و دیدگاه های دینی است و البته نباید این موضوع که رسانه و هنر مهم است ما را به اشتباه بیندازد که دست از منبر و تبلیغ های سنتی برداریم و به سمت هنر برویم بلکه منبر یک ظرفیت اجتماعی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: فعالیت های جمعی مقدمه و ظرفیت ایجاد کن برای تبلیغ اصیل است و مراسمات و مناسبت هایی مثل غدیر فرصتی است که همیشه بتوانیم یاد و نام و گفتمان غدیر را زنده نگه داریم و تبلیغ اصیل است که این را بر جان مردم می نشاند.

حجت الاسلام عزت زمانی تصریح کرد: هیئت عظیم ترین حرکت اجتماعی شیعه است و اهل بیت این ظرفیت را ساختند تا عشق، شور و شوق مردم با هم گره بخورد و ائمه در موارد متعدد روضه می خواندند و این روضه یک هویت اجتماعی بزرگ برای شیعه ایجاد کرد که مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌ها، خیابان ها و محلات و .... محل ذکر اهل بیت شد و باید از این عنصر برای پیوند امت با ولایت که دستگاه تصویه است، استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی از تهدید‌ها فرصت ایجاد کرد و دشمن می خواست با کرونا امت را از اسلام و دین جدا کند اما هیئت مذهبی آمدند پای کار و یک فرصت عظیم ساختند و شیعه یاد گرفته که در سخت‌ترین شرایط ممکن مردم را دور هم جمع کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: هیئات مذهبی عقلانیت مکتب سیدالشهدا را در کرونا نشان دادند و پیوندهای اجتماعی را با هویت دینی پیوند زدند، هیئت مرکز پیوند اجتماعی است و شیعه را از بحران ‌ها و عرصه ها گذر داده است و در اوج فتنه ۸۸ این هیئات مذهبی و مکتبی ها و هیئتی ها بودند که پای کار آمدند و حماسه خلق کرده و فتنه را جمع کردند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در کلیدی‌ترین جنگ‌ها نظیر جهاد تبیین هیئات مذهبی را خطاب قرار می دهند که هیئت مرکز جهاد تبیین است و باید این هیئت‌هایی را که می توانند نقش آفرینی کنند، شناسايی شوند و بدان ها نقش بدهیم و البته هیئت یک جریان کاملا مستقل است و با دستورات ادارات و سازمان‌ها حرکت نمی کند و با همان هویت مردمی و اجتماعی اثر گذار است.

حجت الاسلام عزت‌زمانی خاطرنشان کرد: در جریان غدیر که یک حرکت کم نظیر اتفاق افتاد، که بیش از ۹۰ درصد این جریان و حرکت مردمی بود و هیئت این ظرفیت را دارد که وحدت بین امت اسلامی و جامعه دینی را ایجاد کند و اگر جهت‌گیری‌ها به درستی صورت  گیرد می تواند معجزه کند.

وی گفت: زنان پرچمدار نهضت هستند و امام خمینی رحمه الله پای این حرف ایستاد و الگوی سوم زن را به تبعیت از حضرت زهرا و زینب کبری سلام الله علیهما معرفی کرد و زن می تواند ضمن مدیریت خانه جامعه را به سمت تعالی سوق دهد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان داشت: در خصوص نوجوان نیز تبلیغات اسلامی برنامه مدون دارد  و باید به نوجوانان در جامعه نقش داده شود، دیدگاه و تفکر نوجوان امروز برگرفته از فضای مجازی و تبلیغات رسانه با ما متفاوت است.

وی گفت: وجود اهل سنت، اقوام و ادیان متعدد در آذربایجان‌غربی یک فرصت است و رهبر انقلاب وحدت امت اسلامی را مقدمه ایجاد تمدن اسلامی و ظهور عنوان می کنند و لازم است صاحبان تریبون به سمت تبیین و باز کردن گره‌های ذهنی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی اضافه کرد: پویش نشر خوبی‌ها در تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده است و در آن راه های حل مشکلات به عنوان نشر خوبی‌ها تشریح می شود.

وی اضافه کرد: قرآن اصیل‌ترین و عمیق ترین محتوای دست نخورده الهی است که باید مبنای همه حرکت های تبلیغات اسلامی باشد و در نظام حکمرانی قرآن پشتوانه حل مسائل است و در زندگی مردم نیز لازم است ورود کند و از شکل و ظاهر عبور کرده و به نقش آفرینی و ورود به سبک زندگی مردم داشته باشد.

پربازدید ها
تصاویر/ مراسم استقبال از خادمین و حاملین پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در ارومیه

تصاویر/ مراسم استقبال از خادمین و حاملین پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در ارومیه

سومین رویداد امامان محلات آذربایجان غربی برگزار می شود

سومین رویداد امامان محلات آذربایجان غربی برگزار می شود

تصاویر/  جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سلماس

تصاویر/ جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سلماس

وقوع انقلاب تحقق امتداد سنت الهی است/شناسایی شبهات و پاسخ به آن ها از مهم ترین رسالت جریان انقلاب است

وقوع انقلاب تحقق امتداد سنت الهی است/شناسایی شبهات و پاسخ به آن ها از مهم ترین رسالت جریان انقلاب است

آغاز جشن های زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی

آغاز جشن های زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی

تصاویر/ برگزاری مسابقه ترگل ویژه عفاف و حجاب در سلماس

تصاویر/ برگزاری مسابقه ترگل ویژه عفاف و حجاب در سلماس

تصاویر/ برگزاری دوره جهاد تبیین در ارومیه

تصاویر/ برگزاری دوره جهاد تبیین در ارومیه

تصاویر/ برگزاری سلسله مباحث زیست عفیفانه حجاب وعفاف درمدارس دخترانه شهرستان ماکو

تصاویر/ برگزاری سلسله مباحث زیست عفیفانه حجاب وعفاف درمدارس دخترانه شهرستان ماکو

نشست تقریبی علمای شیعه  و اهل سنت چالدران + تصاویر

نشست تقریبی علمای شیعه و اهل سنت چالدران + تصاویر

سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند

سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند

آمار سایت
کاربران آنلاین : 21
بازدید امروز : 258
بازدید دیروز : 880
بازدید ماه جاری : 26963
بازدید سالانه : 209045
کل بازدید ها : 249388
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/02/26