en tr
جمعه,28 اردیبهشت 1403 14:44
کد خبر : 370 بازدید : 173 تاریخ : 11:26 1402/06/19
اربعین تمرین توکل به خدا و اطاعت از امام است/  امام حسین شهید شد تا بشر را از جهل علمی و عملی نجات دهد/  کسی که آخرت خود را به دنیا پست بفروشد مقابل امام حسین می ایستد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

اربعین تمرین توکل به خدا و اطاعت از امام است/ امام حسین شهید شد تا بشر را از جهل علمی و عملی نجات دهد/ کسی که آخرت خود را به دنیا پست بفروشد مقابل امام حسین می ایستد
حجت الاسلام امامی گفت: اربعین حسینی یک حرکت و مقدمه ای برای ایجاد تمدن اسلامی است و از کشورهای مختلف به این گردهمایی عظیم جهانی می پیوندند و با محبت و عشق و علاقه با هم رفتار می کنند و زیبایی های این سفر این است که انسان ها بدون زاد و توشه حرکت می کنند و این تمرین توکل به خدا و اطاعت از منویات ائمه معصومین است و تمرینی برای نبرد آخرالزمانی است و حکمت الهی به این تعلق یافته است که بدون برنامه ریزی بشر، خداوند یک حرکت عظیمی را راه انداخت تا به قلبها امید ببخشد و نقشه های شیطانی را از بین ببرد.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی امروز در نشست همکاران تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی که به مناسبت دهه آخر صفر در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت:  اربعین امسال با یک حرکت فوق العاده در تاریخ ثبت شد و نظیر و بدیلی برای آن وجود نداشت و این نشان می دهد که علی رغم همه تبلیغات دشمنان علیه دین و نظام و راه اندازی پویش ها علیه محرم و اربعین، مردم پای کار هستند و حضورشان پرشورتر از سالهای قبل بود.

وی ادامه داد:یکی از فرازهای زیارت این گونه است؛ بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ " امام حسین (ع) خون خالص خود را در راه تو  بذل کرد تا بندگان تو را از جهالت و ضلالت نجات دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: انسان با دو جهل علمی و عملی مواجه است و گاهی این جهل به عدم علم انسان برمی گردد و گرفتار می شود و سرمایه وجودی اش را از دست می دهد  و گاهی علم دارد و می داند اما چون عقل اسیر شهوت و توهمات است دچار منکرات می شود.

وی افزود: شبهات علمی ممکن است انسان را به بیراهه بکشد و برای آن باید عالمانه برخورد کرد و به دنبال علم و عالم رفت و آن را حل کرد و گاهی عقل چون دچار گناه و شهوت می شود، از مقام فرماندهی انسان کنار می رود و مسیر زندگی چنین انسانی مسیر شهوت و غضب است و در وجود چنین انسانی حیوانیت حاکم است.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: امام علی (ع) در مورد چنین آدمی می فرمایند: فالصُّورَةُ صُورَةُ إنسانٍ ، و القَلبُ قَلبُ حَيوانٍ، لا يَعرِفُ بابَ الهُدى فَيتَّبِعَهُ ، و لا بابَ العَمى فيَصُدَّ عَنهُ ، و ذلكَ مَيّتُ الأحياءِ صورتش صورت انسان است و دلش دل حيوان. نه راه هدايت و رستگارى را مى شناسد تا آن را بپيمايد و نه راه ضلالت را تا از آن دورى گزيند. پس او مرده زندگان است.

وی عنوان داشت: امام حسین (ع) خون داد تا شاهراه ضلالت را ببندد، خون قلبش را داد تا بندگان خدا را از جهل علمی و عملی که عقل را به اسارت می کشد، نجات دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: در ادامه زیارت اربعین این گونه بیان می شود " وَ قَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَ باعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَ شَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدّى فى هَواهُ. " كسانیكه دنيا مغرورشان كرد، و بهره واقعى خود را به فرومايه تر و پست تر چيز فروختند، و و آخرتشان را به كمترين بها به گردونه فروش گذاشتند و هوای نفسشان آن‌ها را به ستم و هلاکت کشیدند.

وی گفت: جهل علمی و عملی فقط در عصر امام حسین (ع) نبود و تا قیامت این مسئله استمرار دارد، دنیا انسان ها را اینگونه فریب می دهد که این مقام و منزلت دنیا و مال و ثروت شما نشان قرب تان نزد خداوند است و البته فریب دنیا شکل های مختلفی دارد و قاتلین امام حسین (ع) با دنیای پست و رذل معامله کردند و مجموعه عواملی که خداوند آفریده دنیا پست ترین جا می باشد و به همین دلیل معنای پستی به خود گرفته است.

حجت الاسلام امامی افزود:  انسانی که سرمایه وجودی اش را با دنیا معامله کند و آخرت خود را در برابر دنیای دنی به ثمن و مقدار کمی بفروشد، مقابل امام حسین (ع) می ایستد.

وی ادامه داد: در زیارت اربعین ما با انسان ها نه، بلکه با اوصاف ها سر و کار داریم و یکی از اوصافی که موجب می شود انسان در برابر امام بایستد، هوای نفس است و در زیارت اربعین بیان می شود که قاتلین امام حسین (ع) در هوای نفس خود زندانی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ادامه این زیارت بیان می کند؛ وَ اَسْخَطَکَ وَ أَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِکَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَالنِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ و مشمول خشم و غضب تو و پیامبرت شدند و از اهل نفاق و شقاوت و بارکشان گناه و عقوبت و دوزخیان پیروی کردند.، هر انسانی اهل اطاعت و عبد است و این خود انسان است که تعیین می کند از هوای نفس اطاعت کرده بندگی آن را بکند و یا از پروردگار عالم اطاعت کرده و بندگی خداوند بکند، دشمنان امام حسین هم اهل اطاعت بودند اما از اهل شقاق و لذا در زیارت اربعین چنین صفت برای قاتلین امام حسین (ع) شمرده شده است و این اوصاف تا قیامت باقی است.

وی گفت: یکی از جهاتی که زیارت اربعین را علامت مؤمن می دانند، این است که مؤمن در راه حرکت به سمت امام با بصیرت حرکت می کند و اگر یک سال فقط در خصوص اربعین سخن گفته شود باز هم کم است چرا که یک جنبه آن رهبریت جریان به دست بانویی بوده است که توانسته به درستی به سرانجام برساند.

حجت الاسلام امامی تاکید کرد: مجموع حرکت اسرای کربلا از کوفه تا مدینه نزدیک 4 هزار کیلومتر بوده است و اهل بیت در این مسیر به هر کجا رسیده اند به تبیین پرداخته و سخنرانی کرده اند و این صوت و سخن سید الشهدا به اعلی درجه توسط اهل بیت در تاریخ حفظ شده است و اهل بیت تلاش کردند حرکت امام حسین (ع) را که نماد فطرت انسانی است، حفظ کنند.

وی گفت: در وجود انسان همیشه کربلا و عاشورا هایی برپا می شود و این خود انسان است که تعیین می کند در کدام سمت بایستد و طرح و برنامه اهل بیت این بود که این حرکت با عظمت همیشه بماند و این هنر حضرت زینب بود که در آن وضعیت جهاد تبیین به راه انداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: اربعین حسینی یک حرکت و مقدمه ای برای ایجاد تمدن اسلامی است و از کشورهای مختلف به این گردهمایی عظیم جهانی می پیوندند و با محبت و عشق و علاقه با هم رفتار می کنند و زیبایی های این سفر این است که انسان ها بدون زاد و توشه حرکت می کنند و این تمرین توکل به خدا و اطاعت از منویات ائمه معصومین است و تمرینی برای نبرد آخرالزمانی است و حکمت الهی به این تعلق یافته است که بدون برنامه ریزی بشر، خداوند یک حرکت عظیمی را راه انداخت تا به قلبها امید ببخشد و نقشه های شیطانی را از بین ببرد.

دسته بندی ها
اداره کل ارومیه
پربازدید ها
تصاویر/ مراسم استقبال از خادمین و حاملین پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در ارومیه

تصاویر/ مراسم استقبال از خادمین و حاملین پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در ارومیه

سومین رویداد امامان محلات آذربایجان غربی برگزار می شود

سومین رویداد امامان محلات آذربایجان غربی برگزار می شود

تصاویر/  جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سلماس

تصاویر/ جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در سلماس

وقوع انقلاب تحقق امتداد سنت الهی است/شناسایی شبهات و پاسخ به آن ها از مهم ترین رسالت جریان انقلاب است

وقوع انقلاب تحقق امتداد سنت الهی است/شناسایی شبهات و پاسخ به آن ها از مهم ترین رسالت جریان انقلاب است

آغاز جشن های زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی

آغاز جشن های زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی

تصاویر/ برگزاری مسابقه ترگل ویژه عفاف و حجاب در سلماس

تصاویر/ برگزاری مسابقه ترگل ویژه عفاف و حجاب در سلماس

تصاویر/ برگزاری دوره جهاد تبیین در ارومیه

تصاویر/ برگزاری دوره جهاد تبیین در ارومیه

نشست تقریبی علمای شیعه  و اهل سنت چالدران + تصاویر

نشست تقریبی علمای شیعه و اهل سنت چالدران + تصاویر

تصاویر/ برگزاری سلسله مباحث زیست عفیفانه حجاب وعفاف درمدارس دخترانه شهرستان ماکو

تصاویر/ برگزاری سلسله مباحث زیست عفیفانه حجاب وعفاف درمدارس دخترانه شهرستان ماکو

سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند

سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند

آمار سایت
کاربران آنلاین : 16
بازدید امروز : 357
بازدید دیروز : 880
بازدید ماه جاری : 27062
بازدید سالانه : 209144
کل بازدید ها : 249487
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/02/26