en tr
شنبه,1 اردیبهشت 1403 02:15
کد خبر : 211 بازدید : 256 تاریخ : 14:15 1401/11/18
پهلوی تنها حکومتی است که با کودتای خارجی ها بر سر کار آمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

پهلوی تنها حکومتی است که با کودتای خارجی ها بر سر کار آمد
حجت الاسلام امامی گفت: درطول تاریخ همه پادشاهان ایرانی با قدرت خود و یا ایل و تبارشان روی کار آمدند و و پهلوی تنها حکومتی است که حتی عرضه کودتا با قدرت خودهم نداشت؛ هم رضا شاه و هم محمد رضا شاه با کودتای انگلیسی ها روی کار آمدند

به گزارش واحد رسانه تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی امروز در مراسم بزرگداشت دهه فجر و ایام ماه رجب که در مسجد روستای بزرگ آباد ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از تاریخ و تمدن 7هزار ساله ایران فقط 2500 سالش بیان شده است و و از 4500 سال تقریبا آن چنانی در تاریخ بیان نشده است.

وی افزود: ایران بیش از 7 هزار سال تمدن دارد و در این هفت هزار سال پادشاهان و حاکمانی آمده اند، اما هیچ کدام به مردم در حکومت جایگاهی نمی دادند و مردم رعیتی بودند که فقط باید کار کنند و مالیات بدهند تا شاه ها زندگانی لذت بخشی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: شهرها برای پادشاهان، سرلشکرها، اعیان و اشراف و ... ساخته می شد و مردم در اطراف شهرها زندگی می کردند و چه در زمان شاهان قوی و چه ضعیف مردم حق رای در تشکیل حکومت نداشتند و اصلا جایگاهی برایشان متصور نبود و تنها حکومتی که به مردم و رای آن ها اهمیت و جایگاه داد انقلاب اسلامی بود و دشمن با رسانه های خود ایران را به دیکتاتوری متهم می کند و آن ها یا معنای دیکتاتوری را نمی دانند و یا خبر از قدرت رای مردم ندارند.

وی عنوان داشت: در تاریخ انقلاب های متعددی رخ داده است و هیچ کدام از آن ها بعد از پیروزی خود را در معرض رای ونظر مردم قرار نداده است و تنها انقلابی که بعد از پیروزی خود را در معرض نظر مردم قرار داد و از آن ها رای و نظر خواست جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمانی محقق شد که شوروی به عنوان یک قلدر توانسته بود مکتب کمونیسم را از کوبا تا چین توسعه دهد و آمریکایی ها از ترس کمونیست ها خواستند در برابر آن ها دیوارهایی بکشند که پیمان ناتو در اروپا، سنتو در آسیای غربی که ایران در آن محور بود و سیتو در آسیای مرکزی بسته شد تا از پیش روی شوروی جلوگیری شود و آمریکا برای این که در غرب آسیا برابر شوروی بایستد ایران را مسلح کرد.

وی گفت: ارتش ایران در زمان پهلوی جزو مجهزترین ارتش ها بود، اما هیچ فن آوری ای در دست ارتش ایران نبود و کسی حق ساخت یک فشنگ ساده را هم نداشت و غربی ها مدام به ایرانی ها تلقین می کردند که شما بی عرضه هستید و هیچ چیزی را نمی توانید بسازید و این در حالی است که امروز به برکت انقلاب اسلامی موشک های نقطه زن ساخته شده که خواب را از چشمان اسرائیل و مستکبرین گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: قدرتمند بودن ارتش ایران در زمان پهلوی نه به خاطر ملت، بلکه برای حفظ منافع آمریکا در منطقه بود و ارتش ایران باید قدرتمند می شد تا به نیابت از ایالت متحده، منافع آن را در منطقه حفظ کند و لذا به همین دلیل در جنگ ویتنام هواپیماهای ایران را بردند و همچنین بنزین های هواپیماهای آمریکا را ایران تامین می کرد و در عمان وقتی مردم بر علیه حکومت قیام کردند، آمریکا جوانان ایرانی را برای دفاع از حکومت عمان و حفظ منافع خود به این کشور برد.

وی افزود: ایران به نیروی نظامی آمریکا در آسیا تبدیل شده بود و آمریکایی هایی که در ایران خدمت می کردند هم از ایران حق توحش می گرفتند و هم در سواحل ایرانی لذت می بردند و نوامیس ایرانی را به تاراج برده بودند.

حجت الاسلام امامی اضافه کرد: زمانی که آمریکا و شوروی دارای هیمنه و قدرت بودند و دنیا را به بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بودند، مردم ایران با نام اسلام قیام کرده و انقلاب اسلامی را رقم زدند و جمهوری اسلامی در نوع خود معجزه است و قبل از انقلاب آمریکا یک ناو را حرکت می داد، حکومت یک کشور تغییر می کرد، ساواک در ایران به نیروی اسرائیل تبدیل شده بود و آمریکا میلیاردها میلیارد هزینه کرده بود تا کشور ما را در دست خود نگه دارد.

وی خاطرنشان کرد:شوروی و آمریکا علی رغم این که با هم دشمنی داشتند اما در یک چیز مشترک بودند و آن این بود که دین مُرده و تاریخ مصرف آن تمام شده است و  به نام دین در کشوری که آمریکا سرمایه گذاری کرده بود و بیخ گوش شوروی بود، مردم قیام کردند و در قرن 21 هنوز هم تحلیلگران در حیرت هستند که این انقلاب چگونه رقم خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: در زمان پهلوی براساس اخبار روزنامه های آن عصر، تورم 700 درصد افزایش داشته است و مردم در فقر مطلق بودند به گونه ای که چندین خانواده در یک خانه 50 متری زندگی می کردند و وضعیت مردم واقعا اسفناک بود و امروز را اگر با گذشته مقایسه کنیم، خواهیم فهمید از کجا به کجا رسیده ایم.

وی عنوان داشت: درطول تاریخ همه پادشاهان ایرانی با قدرت خود و یا ایل و تبارشان روی کار آمدند و و پهلوی تنها حکومتی است که حتی عرضه کودتا با قدرت خودهم نداشت؛ هم رضا شاه و هم محمد رضا شاه با کودتای انگلیسی ها روی کار آمدند، بدبختی ایران این بود که با کودتای انگلیس بر یک کشور دارای تمدن هفت هزار ساله، یک نظامی قزاق که قبل آن در طویله ها خدمت می کرد، پادشاه شد.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: عده ای خائن و یا جاهل از دستاوردهای رضاشاه می گویند در حالی که رضاشاه به تنهایی سند 7000 روستا را به نام خود زد، سهام دار 70 درصد تمام هتل ها پهلوی ها بودند و کارخانه ای نبود که پهلوی در آن سهام دار نباشند و ثروت مملکت در دست 15 نفر بود.

وی افزود: کسی که نیروی یک کشور خارجی باشد چگونه به مملکت دل می سوزاند؟ به همین دلیل هم رضا شاه بحرین را از ایران جدا کرد و کوه های آرارات را که جایگاه سوق الجیشی داشت و شاهراه اتصال ایران به اروپا بود، به ترکیه بخشید و انگلیس و آمریکا ده ها سال قبل برای ایجاد فتنه در قفقاز برنامه می ریختند و با دست رضا شاه اجرا می کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت:  400 سال باید بگذرد تا بفهمیم امام رضوان الله کی بود و هِنری کیسنجر می گوید؛ امام خمینی (ره) در ایران به گونه ای تصمیم می گرفت که ما در غرب از تحلیل آن عاجز می ماندیم.

وی گفت: در هیچ تاریخی در بین حاکمان ایران شخصیتی با سوادتر از حضرت امام خمینی (ره) نمی توان پیدا کرد.

حجت الاسلام امامی عنوان داشت: عده ای از روی جهالت برای تطهیر دوران پهلوی بیان می کنند که" چی بودیم و چی شدیم؟"، آیا این که تاریخ و منافع مملکت به تارج رفت پسندیده بود؟ این که دیگران برای ما تصمیم می گرفتند، ناموس مملکت در دست اجنبی ها می افتاد و زنان با لباس نیمه عریان در خیابان ها ظاهر می شدند، برازنده ایرانی جماعت است؟ و امروز به یک کشور با عظمت تبدیل شدیم که دنیا از شنیدن نامش بر خود می لرزد، ارزشی ندارد؟.

وی گفت: رضا شاه اسم ارومیه را بدون در نظر گرفتن دیدگاه مردم به رضائیه تغییر داد و جای تعجب ندارد که امروز ربع پهلوی در آن سوی مرزها در آغوش بیگانه ها بنشیند و بدون این که از خاطرش بگذراند که چگونه پدر و مادرش اموال مردم را به تارج بردند و در اسپانیا، انگلیس و آمریکا و ... برای خود کاخ ساختند، بگوید حکومت ایران مستبد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: در دوران پهلوی مردم اصلا نمی دانستند نانو چیست، امروز جزو پنج کشور در این زمینه هستیم، قبل از انقلاب پزشکان عمومی هم از هلند، بنگلادش و مالزی و ... می آمدند امروز متخصص ترین اطباء دنیا ایرانی ها هستند.

وی تصریح کرد: امروز قلدرترین نیروهای امنیتی دنیا از ایران می ترسند و اگر دشمن از ما نترسد ما را به تاراج می برد و غربی ها به صراحت می گویند سیاست امتداد جنگ است و فقط نوع آن فرق می کند و جوانان ایرانی به برکت انقلاب در جنگ تحمیلی و در عملیات های متعدد به گونه ای درخشیدند که دنیا در حیرت ماند و غربی ها نمی دانند که خداوند فرموده است؛  وَ اتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ الله، تقوا پیشه کنید تا ان چه را که نمی دانید خداوند به شما یاد بدهد.

حجت الاسلام امامی در پایان گفت: از اهالی روستای بزرگ آباد که هم روستایی مرحوم حسنی هستند، انتظار بیشتری هست تا پای انقلاب و آرمان های آن بایستند و امام به ما فرموده است همه باید مثل آقای حسنی باشیم.

انتهای خبر./

 

 

دسته بندی ها
اداره کل
پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 8
بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 482
بازدید ماه جاری : 17000
بازدید سالانه : 192727
کل بازدید ها : 224340
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27