en tr
شنبه,1 اردیبهشت 1403 13:35
کد خبر : 223 بازدید : 230 تاریخ : 11:44 1401/11/27
راه های همکاری فعالین فرهنگی و طلاب با آموزش و پرورش بررسی شد

راه های همکاری فعالین فرهنگی و طلاب با آموزش و پرورش بررسی شد
تبلیغات اسلامی/ با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پروش آذربایجان غربی، معاون برنامه برنامه ریزی فرمانداری، مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه و جمعی از فعالین فرهنگی راه های همکاری و همراهی با آموزش و پروش آذربایجان غربی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی جلسه هیئت اندیشه ورز فاطمی با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش آذربایجان غربی با هدف بررسی همکاری های فعالین فرهنگی و طلاب با آموزش و پرورش و ارائه راهکارهای لازم در این زمینه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام منصور امامی با تقدیر از اقدامات مدیرکل آموزش و پرورش استان ، گفت: باید راهکارهای ارائه شده در جهت تقویت بنیه های اعتقادی و انقلابی دانش آموزان باشد.

وی افزود: از جمله طرح هایی که می تواند در پیشبرد اهداف انقلابی آموزش و پرورش مؤثر باشد، طرح های ولایت دانش آموزی، ضیافت اندیشه اساتید و معلمین آموزش و پرورش است و ما نیز در این زمینه آماده همکاری با تمام وجود هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: هیئات دانش آموزی باید در مدارس فعال باشد و ما در این زمینه تمام امکانات را بسیج می کنیم.

وی افزود: گفتمان های دانش آموزی که در گذشته با محوریت تبلیغات اسلامی برگزار می شود بسیار موثر بود و متاسفانه اکنون کم رنگ شده است و باید چنین حرکاتی در آموزش و پرورش تقویت شود و می توان طرح های صالحین را که در پایگاه ها برگزار می شود، با روش های برنامه ریزی شده در آموزش و پرورش نیز اجرا کرد.

حجت الاسلام امامی در پایان گفت: باید تربیت دانش آموزان به سمت حل مسئله محور پیش برود و آن ها صرفا مطالب را حفظ نکنند بلکه لازم است به سمت تقویت مبانی فکری و اعتقادی دانش آموزان حرکت کنیم، به گونه ای که در اذهان آنها سوالات متعددی که ایجاد می شود، خودشان قادر باشند به آن ها جواب بدهند و حل مسئله ها را یاد بگیرند.

در ادامه این جلسه پروین جهانی نیز با بیان این که یکی از اهداف تشکیل هیئت اندیشه ورز فاطمی مطالبه گری است، گفت: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، در همه زمنیه ها انتظارات بالا رفت و در آموزش و پرورش نیز که پایه تربیت دینی و انقلابی دانش اموزان در آن جا شکل می گیرد، انتظار این است که ملاک انتخاب مدیران بر اساس تعهد، تخصص و انقلابی گری باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دولت گذشته به مسئله فرهنگ اهمیتی داده نشده و به طبع آن آموزش و پروش نیز رها شد و متاسفانه بودند برخی نفوذی هایی که از آموزش و پرورش برای مقاصد غیر دینی و انقلابی استفاده می کردند و باید چنین مدیران از بدنه این نهاد مقدس پاک شوند.

 مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه با بیان این که استفاده از مدیران انقلابی، جهادی و متدین موجب تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی خواهد شد، گفت: مدیران در مدارس آموزش و پرورش نقش جهت دهی را دارند و باید ضمن انتخاب مدیران از بین افراد صالح، کاردان و متدین، دوره های لازم برای تقویت آن ها و پاسخ به شبهات ذهنی مدیران برگزار شود.

وی در ادامه افزود: دانشگاه فرهنگیان یک فرصت است و نباید از فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه غفلت کرد، عموما جوانانی که به این دانشگاه وارد می شوند افراد مومن و نخبه هستند و اگر درست تغذیه فکری نشوند و فعالیت فرهنگی در مورد آن ها صورت نگیرد می توانند از مسیر خارج شوند.

جهانی در پایان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای خوابگاه های دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: جای خالی فعالیت های فرهنگی در خوابگاه های دانشجویی فرهنگیان خالی است و باید در این زمینه از طلاب استفاده شود.

علی مطهری نیز در این جلسه با تقدیر از بانیان برگزاری این جلسه گفت: آموزش و پرورش از فکر و طرح های نو و انقلابی دلسوزان نظام استقبال می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: همه تلاش مجموعه آموزش و پرورش ارتقای فرهنگ دینی و انقلابی دانش آموزان می باشد.

در ادامه این جلسه فعالین فرهنگی و حاضرین در جلسه نکته نظرات خود را در بهبود فعالیت های آموزش و پرورش بیان کردند.








دسته بندی ها
ارومیه
پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 16
بازدید امروز : 612
بازدید دیروز : 482
بازدید ماه جاری : 17556
بازدید سالانه : 193283
کل بازدید ها : 224896
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27