en tr
جمعه,7 اردیبهشت 1403 04:54
کد خبر : 232 بازدید : 238 تاریخ : 13:53 1401/12/04
خصولتی سازی فرهنگ پدر مردمی سازی فرهنگ را در آورده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

خصولتی سازی فرهنگ پدر مردمی سازی فرهنگ را در آورده است
تبلغات اسلامی/ حجت الاسلام امامی تصریح کرد: فرهنگ خصولتی هم مثل اقتصاد خصولتی پدر مردمی سازی فرهنگ را در آورده است و در این زمینه نیازمند این هستیم که سیاستگذاری های کلان در سطح کشور اتفاق بیفتد.

به گزار واحد رسانه تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی امروز در اولین همایش ارتقای پایدار شاخص های فرهنگی اجتماعی در مناطق آزاد که با حضور مجید امامی دبیر فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، اظهار داشت: قطعا انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگ پایه بود، چه فرهنگ را هوایی بدانیم که همه تنفس می کنند، یا روحی برای یک جسم بدانیم و یا فرمانی بدانیم برای ماشین علم که گاز آن علم و فرمانش ایمان و فرهنگ باشد. و هر اندازه که پیشرفت ها بدون فرهنگ صورت گیرد انسان به سمت انحطاط حرکت می کند و همه این ها اهمیت فرهنگ را نشان می دهد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی در برابر یک جنگ فرهنگی تمام عیار و چند بُعدی قرار دارد، گفت: انقلاب اسلامی در یک جنگ تمام عیار فرهنگی قرار دارد و در این چند سال اخیر این را به وضوح مشاهده کرده  و متوجه شدیم، اما آن گونه که باید برای آن خود و تجهیزاتمان را آماده کنیم، آماده نکرده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم ایجاد قرارگاه فرهنگی در شمالغرب کشور، افزود: با توجه به اتفاقات نظامی و امنیتی بعد از انقلاب که در کشور، خصوصا شمالغرب اتفاق افتاد نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی به این منطقه نگاه قرار گاهی داشتند و این امر موجب ایجاد امنیت پایدار شد.

وی افزود: برای رصد و پایش همه اتفاقاتی که در شمالغرب کشور می افتد، ما نیاز به یک قرارگاه فرهنگی داریم که همه عملیات را به صورت واحد فرماندهی کند.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: فرهنگ خصولتی هم مثل اقتصاد خصولتی پدر مردمی سازی فرهنگ را در آورده است و در این زمینه نیازمند این هستیم که سیاستگذاری های کلان در سطح کشور اتفاق بیفتد.

وی گفت: شاید خیلی ها در فرهنگ دم از اتاق وضعیت بزنند اما در عمل اتفاق خاص و آن چنانی نیفتاده است و یکی از مهم ترین وظائف شورای فرهنگ عمومی تشکیل اتاق وضعیت فرهنگی برای رصد خرده کلان اتفاقات فرهنگی و داشتن خروجی آن، می باشد تا بر اساس آن بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: تحقیقات فرهنگی در کشور عملا تعطیل است، لازم است در زمینه های مختلف مثل رابطه فرهنگ و اقتصاد خصوصا در مناطق آزاد که رابطه قدرتمندی نیز است و همچنین تاثیر جدایی دین از شریعت  این تحقیقات به صورت جدی صورت گیرد و  به صورت نقطه ای باید حل بشود.

وی خاطرنشان کرد: جدایی دین از شریعت که اتفاق نامیمونی است که دارد رقم می خورد و ما نتایج آن را به اشکال مختلف در جاهای متعدد می بینیم.

حجت الاسلام امامی به اهمیت سنجش استعدادهای فرهنگی در استان های کشور اشاره کرد و عنوان داشت: استعدادهای بسیار بسیار فوق العاده ای در مناطق ما وجود دارد، اما تهرانیزه شدن فرهنگ اجازه این ظهور و بروز استعدادها را نمی دهد.

وی اصلاح ساختارها برای تقویت و ارتقای فرهنگ را لازم و ضروری دانست و گفت: بسیاری از اتفاقات ناگوار فرهنگی نظیر بدحجابی که در کشور اتفاق می افتد نتیجه ساختارهای غلط فرهنگی است و تا زمانی که این ساختارها وجود دارد هر اندازه در فرهنگ تبلیغ و سرمایه گذاری شود، فرهنگ اصلاح نمی شود و لذا تغییر این ساختارها لازم و ضوری است.




پربازدید ها
تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 5
بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 1200
بازدید ماه جاری : 17408
بازدید سالانه : 196330
کل بازدید ها : 230012
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27