en tr
جمعه,7 اردیبهشت 1403 22:45
کد خبر : 252 بازدید : 222 تاریخ : 00:54 1401/12/29
مردم باید روحانیت را محور وحدت بدانند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مردم باید روحانیت را محور وحدت بدانند
حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: نباید در بین روحانیت و علمای دین اختلاف باشد و باید مردم در ما وحدت و همدلی را مشاهده کنند و اهل بیت به دستور داده‌اند که اگر در برادر دینی خود حرکت در مسیر درست را مشاهده کردید حرف های نادرست در خصوص او را باور نکنید و بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است و هستند افرادی که از برخی ضعف ها و اختلاف سلیقه ها بر علیه روحانیت استفاده می کنند و دست به اختلاف می زنند.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی شامگاه یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، با بیان این که باید در پایان سال از اعمال خودمان حسابرسی بکنیم گفت: بهتر است انسان در همه ایام سال اعمال خود را حسابرسی کند و امام علی عليه السلام سفارش می کنند؛ قبل از این‌که دیگران حساب و کتاب شما را بکنند، اعمالتان را محاسبه کنید.

وی افزود: با تحویل سال، تغییر و تحول اتفاق می افتد وما هم باید تلاش کنیم در درون خودمان تحوّلی ایجاد کنیم و در برخی روایات وارد شده است که دعای تحویل سال را ۳۶۰ بار در عید نوروز بخوانید.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: باید با خواندن نماز اول وقت ایمان خودمان را تقویت کنیم و در روایتی از امام صادق عليه السلام وارد شده است که هر كه دو روزش يكنواخت باشد مغبون است و کسی که فردايش بدتر از امروزش باشد فريب خورده است و هر كه كاستي هاى خود را جستجو نكند پيوسته در كاستى ماند و آن که كاستى اش بپايد مرگ برايش بهتر است.

وی عنوان داشت: باید در حسابرسی‌های خودمان حق الناس‌ها را هم مدنظر قرار دهیم و گاهی رفتار ما موجب حق الناس نسبت به همسایه، خانواده، برادر دینی و ... شده است و در این صورت باید حلالیت بطلبیم که در روز قیامت درهم و دیناری برای کسب حلالیت نیست و در آن روز اعمال حسنه ما را از ما می گیرند و در نامه عمل شخصی که حق الناس به گردن ما دارد می گذارند و اگر حسنات نداشته باشیم اعمال سیئه او را به حساب ما می نویسند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند برای ما طلبه‌ها، این لباس و شغلی است که خداوند به ما عنایت داشته و  باید شاکر خداوند باشیم که ما را در مسیر پیامبران و اولیای الهی و تبلیغ دین قرار داده است و عمل به رسالت طلبگی و تبلیغ درست دین یکی از موارد شکر این نعمت می باشد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت معنویت با نماز شب گفت: نباید در بین روحانیت و علمای دین اختلاف باشد و باید مردم در ما وحدت و همدلی را مشاهده کنند و اهل بیت به دستور داده‌اند که اگر در برادر دینی خود حرکت در مسیر درست را مشاهده کردید حرف های نادرست در خصوص او را باور نکنید و بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است و هستند افرادی که از برخی ضعف ها و اختلاف سلیقه ها بر علیه روحانیت استفاده می کنند و دست به اختلاف می زنند.

دسته بندی ها
استانی ارومیه
پربازدید ها
تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 60
بازدید امروز : 585
بازدید دیروز : 1200
بازدید ماه جاری : 17934
بازدید سالانه : 196856
کل بازدید ها : 230538
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27