en tr
جمعه,31 فروردین 1403 01:45
کد خبر : 253 بازدید : 278 تاریخ : 01:10 1401/12/29
انقلاب اسلامی تفکر و تلاش 300 ساله غرب را به چالش کشید

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

انقلاب اسلامی تفکر و تلاش 300 ساله غرب را به چالش کشید
حجت الاسلام امامی گفت: انقلاب اسلامی ثابت کرد که انسان می تواند در عین تدین، پیشرفت کرده و به یک ابرقدرت تبدیل شود و رهبر انقلاب می فرماید؛ داعیه ۳۰۰ ساله غرب را انقلاب اسلامی هدف قرار داده و هویت تمدن غرب را با نگاه اسلامی به چالش کشید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی حجت الاسلام منصور امامی شامگاه دوشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، با اشاره لزوم اهتمام روحانیون به جشنواره مهرواره محله همدلی در ماه رمضان اظهار داشت: زمانی که روحانیت خود را محصور در مسجد و نماز جماعت ندیدند و به مسائل روز و جامعه ورود کردند مسجد هم رونق پیدا کرده و آن روحانی در جامعه نیز اثر گذار بوده است.

وی اضافه کرد: امروز بخشی از فقری که در جامعه وجود دارد، فقر فکری است که عده‌ای را حریص کرده و دیدش را به مسائل فقیرانه تر کرده است و لذا روحانیون باید مسائل اقتصادی کشور و نقشه های نظام سرمایه داری در جهت طماع کردن مردم را به تبیین کنند تا کمکی به جامعه در جهت اصلاح دید صحیح اقتصادی باشد و کتابی در این خصوص تحت عنوان " رزق نو " به نگارش در آمده است و مبلغین می توانند از آن استفاده ‌کنند.

مديرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم ثبت نام روحانیون در سامانه شمع برای ثبت گزارشات و سوابق تبلیغی و اعزام از طریق این سامانه خاطرنشان کرد: امسال در ماه مبارک رمضان پویش قرآنی با محوریت سوره حضرت محمد (ص) که دارای معانی عرشی می‌باشد، راه اندازی خواهد شد و مبلغین می توانند موارد تبلیغی را با محوریت این سوره بیان کنند.

وی در ادامه گفت: می توان از ظرفیت خیرین و مردم محلات برای راه اندازی افطاری ساده در مساجد در ماه رمضان استفاده کرد و لازم است جلسات و محفل های انس با قرآن کریم و جمع‌خوانی قرآن کریم در همه مساجد دایر شود .

حجت‌الاسلام امامی با تاکید بر این که روحانیون به غبار روبی و تکریم مساجد اهتمام داشته باشند ، گفت:  با توجه به رایزنی هایی که صورت گرفته است تبلیغات سالامی آذربایجان غربی این آمادگی را دارد که نرم  افزار قرآنی و روایی " نور " را در اختیار مبلغین و روحانیون قرار دهد تا در منابر از منابع غنی آن استفاده کنند و تبلیغات اسلامی از فعالیت های ویژه قرآنی روحانیون و مبلغین حمایت می‌کند.

وی در ادامه به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ روحانیت در منابر اسلام و مسائل جامعه را به مردم تبیین کرده اند اما این مسئله با جهاد تبیین متفاوت است و در جهاد تبیین آن چیزی روشنگری می شود که مورد حمله دشمن قرار دارد و اولویت اول دشمن در معارضه با اسلام و شیعه و انقلاب اسلامی را باید تشخیص داده و با آن مقابله کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب مبارزه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی را مطرح می کند و دلیل مبارزه و تقابل غرب با انقلاب اسلامی را تلاش غرب از الگو شدن حرکت ملت ایران برای کشورهای اسلامی و مستضعفین عنوان می کنند و غربی که نزدیک به ۳۰۰ سال زحمت تلاش و هزینه کرد تا به مردم القا کند که دین مخالف پیشرفت است، انقلاب اسلامی با پیشرفت خود همه نقشه ها و دسیسه های دشمن را خنثی کرد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ثابت کرد که انسان می تواند در عین تدین، پیشرفت کرده و به یک ابرقدرت تبدیل شود و رهبر انقلاب می فرماید؛ داعیه ۳۰۰ ساله غرب را انقلاب اسلامی هدف قرار داده و هویت تمدن غرب را با نگاه اسلامی به چالش کشید.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: تمام رفتارهای غرب در برابر انقلاب اسلامی واکنش است چرا که خود را در خطر می بینید و لذا مجبور هسستند جنگ ترکیبی راه بیاندازند و جامعه جهانی در مقابل ایران قرار بدهند و قرآن و مقدسات را مورد هدف قرار داده و به آتش بکشند و فکر می کنند با این کار مقابل نفوذ تفکر انقلاب اسلامی را می گیرند و نمی فهمند که شیعه با شهادت زنده می شود.

وی افزود: ادبیات انقلاب اسلامی استکبار و استعمار را به دفاع وادار کرده است و لذا در جهاد تبیین باید حرکت دشمن را مورد توجه قرار دهیم و دشمن امروز به دنبال القای ناکارآمدی دین است و این وظیفه ما را در جهت روشنگری مضاعف می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در تاریخ ۷ هزار ساله ایران هیچ حاکمی باسوادتر از امامین انقلاب نبودند و هیچ انقلابی در تاریخ، خود را به رفراندوم نگذاشته است و قبل از انقلاب اسلامی حکومت ها در ایران مردم را هیچ کاره می دانستند و انقلاب به مردم جایگاه داد.

انتهای خبر./

پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 10
بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 860
بازدید ماه جاری : 17143
بازدید سالانه : 192460
کل بازدید ها : 223829
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27