en tr
شنبه,1 اردیبهشت 1403 08:54
کد خبر : 296 بازدید : 183 تاریخ : 11:32 1402/02/14
مبلغین الگوهای صحیح برای مواجه با مخاطبین را یاد بگیرند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

مبلغین الگوهای صحیح برای مواجه با مخاطبین را یاد بگیرند
حجت الاسلام امامی گفت: مهم ترین اقدام برای تغییر مثبت مخاطبین مواجه صحیح با آن هاست و لذا در مواجه با مخاطبین باید هم ظاهر و هم باطن خودمان را آراسته کنیم و رفتاری را  از خود نشان دهیم که مخاطب در مرحله اول بازخورد مثبتی دریافت کند.

به گزارش واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی حجت الاسلام منصور امامی امروز در  جلسه مبلغات طرح محله همدل که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت:  در دنیای امروز حتی کسانی که با علوم مادی سر و کار دارند یکی از دغدغه هایشان در روان شناسی و رفتارشناسی، بحث الگو گیری و تغییر رفتار می باشد و عوامل متعدد رفتارها را مورد بررسی و کنکاش قرار داده اند و توانسته اند به برخی الگوها دست یابند، هرچند برخی از این الگوها مورد تایید اسلام نیست.

وی افزود:  مهم ترین اقدام برای تغییر مثبت مخاطبین مواجه صحیح با آن هاست و لذا در مواجه با مخاطبین باید هم ظاهر و هم باطن خودمان را آراسته کنیم و رفتاری را  از خود نشان دهیم که مخاطب در مرحله اول بازخورد مثبتی دریافت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: در روایات بیان شده است؛ " کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‌ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ‌ " دیگران را با عمل و رفتارتان به دین دعوت کنیم، و  باید روش های درست آن را پیدا کنیم و غربی ها بر روی مطلبی حتی بدون مبانی اعتقادی و دینی به صورت واقع گرایانه کار کرده و برای تاثیرگذاری روی مخاطب روش های متعددی پیدا کرده اند.

وی گفت: در اسلام بیان شده است برای این که ایراد یک شخص را برای اصلاح به او گوشزد کنیم باید نخست خوبی ها و محاسن او را طرح کرده و بعدا ایراد او را با لطایف الحیل بیان کنیم.

حجت الاسلام امامی با بیان این که رفتارهای برخی افراد نتیجه حشر و نشر با شبکه های ماهواره ای و مجازی است، افزود: عده ای سال ها پای شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی که شبانه روز پمپاژ شهوت می کنند، نشسته اند و در نتیجه همین حشر و نشر ها شخصیت  آن ها تغییر یافته است و مواجه با این افراد برای تغییر رفتارهای اشتباه آن ها یک سری لطایف الحیل دارد و نباید در مرحله اول برخورد های زننده ای را داشته باشیم.

وی در پایان عنوان داشت: امروز جنگ، جنگ الگوهاست و باید در ارائه مطالب و معارف دینی دقیق ترین نکته ها را پیدا کنیم تا مخاطب را به فکر بیاندازد و عقل او را فعال کند.

پربازدید ها
فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

فرزندان خمینی با عملیات وعده صادق مبدأ تاریخ ایجاد کردند

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد حاجی خان ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

تصاویر/ رویداد استانی نوآوین در ارومیه

آمار سایت
کاربران آنلاین : 12
بازدید امروز : 504
بازدید دیروز : 482
بازدید ماه جاری : 17448
بازدید سالانه : 193175
کل بازدید ها : 224788
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1
تمامی حقوق محفوظ است. نسخه سامانه : 3.1 آخرین بروز رسانی: 1403/01/27